سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجلس پيگير پرداخت تسهيلات حمايتي صنعت خودرو

عضو کميسيون صنايع و معاون مجلس شوراي اسلامي گفت: تسهيلات حمايتي لازمه رفع مشکلات نقدينگي خودروسازان محسوب مي شود که تا کنون به درستي پرداخت نشده است.

الله وردي دهقاني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: صنعت خودرو در سال جاري به دليل مشکلات متعدد مالي و تامين مواد اوليه افت توليد بيش از 40 درصدي را تجربه کرده که اين امر تعادل عرضه، تقاضا را از بين برده است.

وي ادامه داد: عدم تعادل عرضه و تقاضاي خودرو نيز سبب شده که امروز شاهد نوسانات و اختلاف چند ميليون توماني محصولات در بازار آزاد و کارخانه باشيم.

دهقاني در مورد راهکار رفع اين مشکلات اظهار داشت: در اين شرايط در ابتدا بايد اقدام اساسي در خصوص رفع مشکل کمبود نقدينگي واحدهاي خودروسازي انجام گيرد.

اين عضو کميسيون صنايع مجلس تصريح کرد: بخش عمده اي از افت توليد خودرو به مشکل بدهي معوقه قطعه سازان و به دنبال آن کمبود قطعات بر مي گردد.

وي افزود: البته براي حل مشکلات نقدينگي خودروسازان بحث پرداخت تسهيلات هزار ميليارد توماني مطرح شده اما تا به امروز، اين طرح، روند اجرايي مناسبي نداشته است.

اين عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس اظهار داشت: نمايندگان مجلس در جلسات متعددي که با خودروسازان داشتند همه جوانب امر را بررسي کرده اند و پيگير پرداخت تسهيلات به اين صنعت هستند.

وي خاطرنشان کرد: البته برخي عوامل همچون سياست گذاري هاي نامناسب نوسان ارز و محدوديت هاي بين المللي نيز در ايجاد التهاب در بازار خودرو تاثيرگذار بوده که بايد در جاي خود بررسي و براي آن راهکار اجرايي مناسب اشاره شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.