سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست معاونت امور مسافري راه آهن خبر داد:

كاهش 50 درصدي تاخير قطارهاي مسافري

متوسط تاخير قطارهاي مسافربري راه‌آهن طي 6 ماهه اول سال جاري با کاهش 50 درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته به کمتر از 21 دقيقه رسيد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران، غضنفر فولادي سرپرست معاونت امور مسافري راه‌آهن بر محوريت فعاليت‌هاي امور مسافري در دو بخش ارتقاء کيفيت خدمات و شفاف سازي حدود وظايف ومسئوليت‌هاي حاکميتي و تصدي‌گري و تعيين تکليف قراردادها بين شرکت‌ها با رجا و في‌مابين راه‌آهن تاکيد کرد و گفت: درحوزه برنامه‌هاي معطوف به ارتقا کيفيت وخدمات مباحثي چون نظارت مستمر بر وضعيت خدمات قطارها به مسافرين بر اساس استانداردهاي تعريف و تکليف شده، نظارت مستمر بر نظافت و پاکيزگي وضعيت بيروني و داخلي سالن‌هاي مسافري، استفاده حداکثري ازتوان و ظرفيت موجود دراين حوزه، برنامه‌ريزي مدون با هدف بهسازي و بازسازي سالن‌هاي مسافري، نظارت مستمر بر عملکرد مامورين خدماتي و فني قطارها درجهت جلب رضايت مشتري، نظارت دقيق بر اجراي حرکت قطارها در مبادي، مقاصد و در طول مسير و تلاش براي کاهش تاخير قطارهاي مسافري مورد توجه جدي مسئولان خواهد بود.

وي خاطرنشان کرد: سال گذشته متوسط تاخير قطارهاي مسافري در6‌ماهه اول سال حدود 41دقيقه بود که با توجه به تلاش‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، امسال اين ميزان با کاهش 50درصدي به کمتر از 21 دقيقه رسيده است.

فولادي در ادامه کنترل و نظارت بيشتر بر وضعيت نمازخانه‌ها، سرويس‌هاي بهداشتي، سيستم روشنايي و سيستم‌هاي گرمايشي و سرمايشي، کنترل و نظارت بر عملکرد آژانس‌هاي طرف قرارداد، تهيه دستورالعمل ارزيابي کيفي شرکت‌ها به منظور اجراي برنامه رتبه‌بندي و طبقه‌بندي شرکت‌ها با هدف ارتقا کيفيت خدمات، برگزاري جلسات هماهنگي با شرکت‌هاي بخش مسافري به منظور آمادگي و اجراي برنامه‌هاي پيک نوروزي، تلاش براي افزايش ظرفيت جابه‌جايي مسافر در راستاي تحقق اهداف برنامه‌اي را نيز از جمله رئوس مهم‌ترين برنامه‌هاي حوزه مسافري در آينده اعلام کرد.

وي افزود : در بخش شفاف سازي حدود وظايف ومسئوليت‌هاي حاکميتي و تصدي‌گري و تعيين تکليف قراردادها هم بسترسازي براي انتقال سامانه فروش بليت به منظور امکان نظارت وکنترل شرايط و نحوه فروش بليت، بررسي و بازنگري تعرفه فروش بليت قطارهاي مسافري در مسيرها و قطارهاي مختلف متناسب با ارتقا کيفيت وضعيت قطارها، تعيين تکليف امور خدماتي ايستگاه‌ها با توجه به حدود مسئوليت‌ها و وظايف، تعيين تکليف قراردادهاي بهره‌برداري شرکت‌هاي مالک و پيگيري انعقاد قراردادهاي اجاره لوکوموتيو وتشکيل جلسات مستمر با شرکت‌هاي مالک در بخش مسافري به منظور بررسي موانع ومشکلات و تدوين راه‌کارهاي مناسب جهت ارايه خدمات بهتر به مسافران در دستور کار قرار گرفته است./س
برچسب ها: راه آهن ، ریلی ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.