سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

علل سردرد؟

سردرد یکی از مشکلاتی است که برای هر فردی ممکن است به وجود آید و دارای دلایل متفاوتی نیز است که از استرس تا خوردن غذاهای و نوشیدنی های کافئین دار می تواند دلایلی برای به وجود آمدن سردرد باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، سردرد مشکلی است که از راه های متفاوت به وجود می آید اما می توان آن را به راحتی و با استفاده از چند روش بسیار ساده نابود کرد و از شرش خلاص شد و تنها کافی است تا از برخی از دستورالعمل های کاربردی پیروی کنید.
سردردهای تنشی در پی استرس به وجود می آید و یکی دیگر از علل آن نیز خیره شدن به صفحه مانیتور به مدت طولانی است و بنابراین هر نیم ساعت از جا بلند شوید و به دور دست خیره شوید.
سینوزیت در برخی موارد سردرد ایجاد می کند و این نوع سردرد همراه با درد استخوان گونه، استخوان بینی یا پیشانی است و اغلب با حرکت ناگهانی سر، درد زیاد می شود و شست و شوی بینی با آب مقطر می تواند مفید باشد.
مصرف برخی غذاها مانند بادام زمینی، شکلات که حاوی آمینو اسید تیرآمین است و سوسیس که حاوی نیترات است سردرد به وجود می آورد و گاهی فرآورده های لبنی و گندم نیز عامل سردرد است.
تغییرات جوی به خصوص افت فشار جوی سردرد به وجود می آورد و سفر کردن به مکانی که در ارتفاع بالاتر از محل زندگی شما قرار گرفته است ممکن است سردرد ایجاد کند.
هورمون های استروژن و پروژسترون روی ماده شیمیایی مربوط به سردرد در مغز تاثیر می گذارد و میزان بالای استروژن سردرد را بهبود می دهد، در حالی که استروژن های پایین باعث شدت یافتن درد می شود.
دود سیگار، یکی از عوامل شایع در بروز حمله میگرن است، بنابراین از قرار گرفتن در محیط آلوده به دود خودداری کنید./س
برچسب ها: علل ، سردرد ، مشکلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.