سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحاديه فناوري اطلاعات كشوري عضو اكو eoct uni تشكيل مي شود

چشم انداز اين اتحاديه دسترسي به جايگاه معتبرترين نهادهاي فناوري اطلاعات است.

مهندس مهناز زماني، كارشناس فناوري اطلاعات در گفتگو با خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: پيش نويس سند اولين اجلاس وزاري ارتباطات و فناوري اطلاعات و سران مخابراتي كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اقتصادي (اكو) كه در تاريخ 21 تا 23 آبان ماه سال 1391 در تهران برگزار مي شود توسط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و با همكاري وزارت امور خارجه تهيه شده است.

به گفته اين كارشناس پيش نويس تشكيل اتحاديه ict اكو به عنوان يكي از چهار محور اصلي اجلاس به پيشنهاد سازمان نظام صنفي رايانه اي كشور گنجانده شده است.

وي تصريح كرد: چشم انداز اين اتحاديه، دسترسي به جايگاه تاثير گذارترين و معتبرترين نهاد و تعامل با سازمانها و نهادهاي فناوري اطلاعات در سطح منطقه و جهان با مشاركت ذينفعان برپايه منافع و مصالح امضا شده است كه به عنوان بازوي رشد و توسعه اقتصادي براي كشورهاي منطقه در حوزه فناوري اطلاعات به ايفاي نقش مي‌پردازد.

زماني در ادامه افزود: اتحاديه ارتباطات فناوري اطلاعات اكو ماموريت خواهد داشت تا با جلب همكاري هاي كشورهاي منطقه و سازمان هاي بين المللي، با بسيج منابع بين المللي فناوري اطلاعات و ارتباطات ict براي كشورهاي عضو اكو به عنوان يكي از نهادهاي فعال در رشد و توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات كشورهاي عضو اكو فعاليت كند./ح
برچسب ها: اتحادیه ، فناوری ، عضو اکو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.