سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد مردم غزه از سفر امير قطر

اهالی غزه با انتقاد از این سفر، اعلام کرده‎اند که سفر امیر قطر به پایان یافتن محاصره این منطقه از جانب اسرائیل کمک نمی‎کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پرس تي‌وي، اهالی غزه سفر اخیر امیر قطر به این منطقه محاصره شده را مورد انتقاد قرار داده‎اند.
اهالی غزه با انتقاد از این سفر، اعلام کرده‎اند که سفر امیر قطر به پایان یافتن محاصره این منطقه از جانب اسرائیل کمک نمی‎کند.
یکی از اهالی جوان غزه در همین خصوص به پرس تی‎وی گفت: « اگر بخواهیم از نظر اقتصادی در این خصوص حرف بزنیم، باید بگویم که من موافق این سفر به غزه هستم به خاطر این‎که غزه به کمک‎های زیربنایی که آن‎ها قرار است در اختیار ما قرار دهند احتیاج دارد اما از نظر سیاسی رها کردن غزه در محاصره با بازسازی آن کاملا متفاوت است و ما واقعا نمی‎دانیم شایدا واقعا یک برنامه مخفی در پس همه چیز قرار دارد.»

بسیاری از مردم غزه بر این باورند که دیدار روز سه شنبه شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر از غزه، بدون در نظر گرفتن مشکلات جدی و عدیده‎ای است که از جانب رژیم اسرائیل برای مردم این منطقه به وجود آمده و از آن جمله می‎توان به قطع برق، مشکلات کمبود آب، محدودیت تردد اهالی غزه و در امنیت نبودن ماهیگیران اشاره کرد.

امیر قطر به منظور به راه اندازی یک پروژه بازسازی به منطقه تحت محاصره غزه سفر کرده است.

بر اساس این گزارش، امیر قطر متعهد شده ۴۰۰ میلیون دلار به پروژه بازسازی غزه که مواردی چون ساخت مجتمع‎های مسکونی و جاده‎ها را شامل می‎شود، اختصاص دهد.

شیخ آل‎ثانی اولین امیر قطری است که از زمان پیروزی جنبش مقاومت حماس در انتخابات مردمی فلسطین و قدرت گرفتن این جنبش در غزه از ۵ سال پیش تا کنون به این منطقه تحت محاصره سفر کرده است.

اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت مردمی حماس در رابطه با سفر امیر قطر اعلام کرده است که این سفر نشان می‎دهد که غزه تنها نیست. وی همچنین خاطر نشان کرده است که این سفر می‎تواند به پایان یافتن حصر اقتصادی و سیاسی غزه از جانب رژیم اسرائیل بیانجامد.

نوار غزه از سال ۲۰۰۷ میلادی در محاصره همه‎جانبه و فلج کننده رژیم اسرائیل قرار دارد.

محاصره غزه از جانب رژیم اسرائیل باعث کاهش استانداردهای زندگی، افزایش سطح فقر و بی‎کاری در این منطقه شده است.

رژیم اسرائیل با محاصره غزه، باعث شده تا حدود ۱/۷ میلیون تن از ساکنان این منطقه از دستیابی به حقوق اساسی خود همانند حق برخورداری از آزادی تردد، حق برخورداری از شغل و دستمزد مناسب و حق برخورداری از امکانات بهداشتی و آموزشی کافی محروم شوند.
برچسب ها: بین الملل ، قطر ، غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.