سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

كتاب «حجاب؛ حريم امنيت» منتشر شد

كتاب «حجاب؛ حريم امنيت» اثر حميدرضا اكبری كه به فلسفه امنيت حجاب از منظر آيات، روايات و علما پرداخته، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکزخوزستان ؛ كتاب «حجاب؛ حريم امنيت» به قلم حميدرضا اكبری توسط مجتمع چاپ و تبليغات پان به تعداد 1000 نسخه منتشر شد.

حميدرضا اكبری مدون و پژوهشگر اين اثر در اين باره گفت: اين كتاب كه به بعد امنيتی حجاب پرداخته است، در 8 بخش تنظيم شده كه شامل فلسفه حجاب و ايجاد امنيت،‌ انواع حجاب، بازخوانی تأكيدات امام خمينی(ره) در زمينه ضرورت حجاب اسلامی، مسائل جديد از ديدگاه علما و مراجع تقليد در خصوص حجاب، اهميت حجاب از زبان حضرت فاطمه(س)، حجاب و عفاف از زبان ائمه(ع)، آيات عفاف و 40 حديث از بانوی اسلام در زمينه حجاب و عفاف است.

وی افزود: همچنين در پايان كتاب، پرسش‌نامه‌ای از متن كتاب بدان ضميمه شده كه به منظور استفاده دستگاه‌ها و ادارات دولتی در مسابقات فرهنگی كاركنان تعبيه شده است.

در بخشی از اين كتاب آمده است: «امنيت اجتماعی، فلسفه حقيقی حجاب به شمار می‌رود؛ لذا در اين راستا يكی از فلسفه‌های حقيقی حجاب، حفظ آرامش زن، مصونيت جامعه از فساد و عمق و معنابخشيدن به امنيت اجتماعی و توسعه آن می‌باشد زيرا نفس آدمی، دريای مواجی از تمايلات و خواسته‌های اوست».

در بخش ديگری از كتاب می‌خوانيم: «پايه‌های امنيت اجتماعی در سايه حجاب بانوان محقق می‌شود چرا كه پوششی كه اسلام آن را به عنوان يك حكم شرعی اعلام كرده است، يك عمل ظاهری و گسسته از عوامل و پايه‌ها نيست بلكه حجاب خيمه عفاف بانوانی است كه آن را بر پايه‌های خود استوار نموده و باعث ترويج امنيت اجتماعی می‌گردد و به تحقق آن در جامعه اسلامی كمك می‌نمايد.»

در اين كتاب نويسنده به برخی پايه‌های اساسی حجاب نيز اشاره شده است كه از آن جمله می‌توان ايمان به خدا، جهان آخرت، تقوی و آگاهی از خود را نام برد. همچنين در اين كتاب در خصوص آثار و فوايد حجاب اسلامی و تحقق امنيت اجتماعی نيز مواردی ذكر شده است. /س
برچسب ها: حجاب ، امنیت ، حریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.