سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيش نويس قانون بهداشت روان به زودي به مجلس ارائه مي شود

مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، روان و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از ارائه پيش نويس قانون بهداشت روان طي چند هفته آينده به مجلس خبر داد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران؛‌دكتر عباسعلي ناصحي با اعلام اين خبر اظهار داشت: پيش نويس تهيه شده براي قانون بهداشت روان حدود 4 سال قبل توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و با كمك اساتيد دانشگاه هاي علوم پزشكي و انجمن هاي علمي مرتبط با سلامت روان تهيه شده و اين پيش نويس براي بخش حقوقي وزارت بهداشت ارسال شده است.

وي در پاسخ به سخنان رييس انجمن روانپزشكان ايران مبني بر اين كه پيش نويس قانون سلامت روان از چندين سال پيش در وزارت بهداشت بي نتيجه مانده و كارهاي حقوقي آن انجام نشده است، گفت:‌ اين پيش نويس توسط همكاران ما در بخش حقوقي مورد بررسي قرار گرفته و لازم بود تا ايرادات حقوقي كه به آن وارد شده برطرف شود.

دكتر ناصحي تصريح كرد: مدتي پيش مجددا گروهي شامل از تعدادي روانپزشك، حقوقدان و كارشناسان حقوقي وزارت بهداشت تشكيل شدند تا اين پيش نويس را بازنگري كنند و به هيئت دولت ارائه دهند.

وي ادامه داد: اين برنامه كارشناسي در حال انجام است و چندين جلسه كارشناسي در اين رابطه انجام شده كه در مرحله انتهايي است و ظرف چند هفته آينده اين بررسي كارشناسي به اتمام مي رسد و از طريق بخش حقوقي وزارت بهداشت تقديم هيئت دولت و مجلس خواهد شد.

مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، روان و اعتیاد وزارت بهداشت با بيان اين كه در بخش سلامت روان مشكلات حقوقي داريم، ابراز داشت:‌ براي رفع اين مشكل نياز به قانون است به طور مثال در بخش روانپزشكي گاهي نياز به بستري اجباري داريم كه اين امر بايد تحت ضابطه و قانون صورت گيرد اين قدرت بايد در اختيار سيستم حقوقي و درماني باشد تا بتواند اين كار را انجام دهد.

به گفته دكتر ناصحي، بايد حقوق بيمار، جامعه و خانواده ها رعايت شود كه اين امر نيازمند قانونگذاري است.

گفتني است:‌ چندي پيش رييس انجمن روانپزشكان ايران در نشست خبري بيست و نهمين كنگره سالانه اين انجمن، از بي نتيجه ماندن قانون سلامت روان در وزارت بهداشت انتقاد كرده بود. /ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.