سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی در دیدار رئیس جدید دفتر حفاظت منافع مصر عنوان کرد

ظرفیت‌های ایران و مصر بنیانی برای ثبات منطقه

وزیر امور خارجه ایران ظرفیت‌های اقتصادی و زمینه‌های همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و مصر را بنیانی برای ثبات منطقه‌ خواند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «خالد عماره» رئیس جدید دفتر حفاظت منافع مصر در ایران امروز (سه‌شنبه) با علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

صالحی در این دیدار با اشاره به تقویت روابط و مناسبات دوجانبه و توسعه همکاری‌ها در همه زمینه‌ها تصریح کرد: ایران آمادگی دارد با توجه به تاریخ و تمدن مشترک دو ملت دستاوردهای خود را در حوزه‌های علمی و فناوری برای رشد و توسعه مصر به خدمت گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان حضور رئیس جدید دفتر حفاظت منافع مصر در کشورمان را فرصت جدیدی برای توسعه مناسبات تهران و قاهره قلمداد کرد و افزود: وجود ظرفیت‌های مناسب اقتصادی، سیاحتی و زمینه‌های همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک فیمابین دو کشور می‌تواند بنیانی برای ثبات منطقه‌ای با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و تمدنی مشترک ایران و مصر باشد.

رئیس جدید دفتر حفاظت منافع مصر در کشورمان نیز در این دیدار ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و تمدنی دو کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: ایران و مصر از حوزه تمدنی عمیق برخوردارند و زمینه‌های فعالیت مشترک در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی با  دیدگاه‌های مشترک برای دو طرف وجود دارد.

وی گفت: مصر همواره از حقوق مسلم ایران در فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز دفاع کرده و با توجه به ظرفیت مشترک دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و تجاری برای توسعه مناسبات آمادگی داریم.

خالد عماره افزود: من به عنوان نماینده دولت و ملت مصر حامل پیام‌های مودت و توسعه همکاری‌های مشترک بین دو کشور ایران و مصر از طرف وزیر امور خارجه کشورم هستم.

انتهای پیام/ش3
برچسب ها: صالحی ، مصر ، دستاورد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.