سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بناهای فرسوده جان ساکنین را تهدید می کند

در بافت های فرسوده شهری برنامه هایی وجود دارند که مقاومت اولیه خود را از دست داده و امنیت جانی و روانی لازم را برای ساکنان خود به ویژه در زمان وقوع حوادث طبیعی تامین نمی کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهندس جعفری با بیان این مطلب که همه ی شهرها دارای نمودار رشد هستند گفت: همزمان با رشد و توسعه ی شهری کالبد شهر نیز به فراخوان طول عمر شهر رشد پیدا کرده و از آنجایی که این کالبد از مصالح طبیعی و فیزیکی ساخته شده است به مرور زمان فرسوده شده و عملکرد اولیه خود را از دست می دهد.
به گفته ی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران پهنه های جغرافیایی شهری که دارای 3 شاخه ی ریزدانگی، ناپایداری و نفوذ ناپایداری هستند، بافت فرسوده نامگذاری شده اند.
مهندس جعفری افزود: در بافت های فرسوده شهری بناهایی وجود دارد که مقاومت اولیه خود را از دست داده و امنیت جانی و روانی لازم را برای ساکنان خود به ویژه در زمان وقوع حوادث تامین نمی کند.
وی در ادامه یادآور شد: امروز در سطح شهر تهران مناطقی وجود دارد که علی رغم فرسودگی و ناپایداری کالبدی به دلیل کاربردهای خاص و هویت معماری تاریخی دارای ارزش های بالای مادی و معنوی زیادی هستند.
مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام این شهرها در فرآیند رشد خود پس از پشت سر گذاشتن مراحل تولد، رشد، بلوغ، پویایی وارد مرحله ی دیگری به نام فرسودگی می شوند، اظهار داشت: در این مرحله شهر می بایست با راهکارهای ساماندهی و با نگاه نوسازی بتواند دوباره مرحله ی رشد و بلوغ را به عنوان جهش توسعه ای دنبال نماید./ل

برچسب ها: بنا ، فرسوده ، حوادث طبیعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.