سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

شمارش پرندگان مهاجر مازندران

پرندگان مهاجر به مازندران دی ماه شمارش می‌شوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران از آمارگیری در زیستگاه‌های آزاد این شهرستان خبر داد و گفت: پرندگان مهاجر به مازندران دی ماه شمارش می‌شوند.

فغانی افزود: شکار در ایران سابقه هزاران ساله دارد، اما این شکار هزاران ساله به منظور تامین مواد غذایی و مصرفی مردمان آن روزگار بوده است.

وی تصریح کرد : امروز شکار تفریحی و هیجان‌انگیز برای کشتن جانوران در معرض خطر است البته شکار حیوانات در معرض خطر نه تنها تفریح نیست بلکه یک جنایت بزرگ است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری گفت:این امکان در اختیار علاقه‌مندان به شکار و صید و کسانی که از این راه امرار معاش می‌کنند قرار دارد تا در قالب یک طرح مطالعه شده و در محدوده قوانین به این امر پرداخته و در حین حال طبیعت و تنوع زیستی بی‌نظیر را برای نسل‌های آینده و فرزندان خود حفظ کنند.

به گفته فغانی، بر اساس دستور صادره شده توسط اداره کل نظارت و بازرسی سازمان، هر ساله دو نوبت آمارگیری در تمام مناطق چهارگانه تحت حفاظت و زیستگاه‌های آزاد توسط محیط‌بانان و کارشناسان صورت می‌گیرد.

وی افزود:این آمارگیری در اواخر بهار و اواخر پاییز که فصل زایمان تمام شده و تمامی گله‌ها دور هم جمع می‌شوند انجام می‌گیرد و آمارگیری پرندگان در یک نوبت و در دی ماه انجام می‌شود./س


برچسب ها: شمارش ، پرندگان ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.