سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فؤاد ايزدي در نشست علمي "بررسي ابعاد رياست جمهوري آمريکا"

پول در انتخابات آمريکا نقش حرف اول را مي‌زند

عضو هيئت علمي دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: در انتخابات آمريکا معيار پول است و رقيبي که پول بيشتري خرج کند مي‌تواند حرف اول و آخر را در سيستم انتخاباتي آمريکا بزند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، فوأد ايزدي عضو هيئت علمي دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در  نشست علمي "بررسي ابعاد رياست جمهوري آمريكا" که پيش از ظهر امروز در مركز مطالعات عالي بين المللي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران برگزار شد با بيان اينکه در انتخابات آمريکا معيار پول است و رقيبي که پول بيشتري خرج کند مي‌تواند حرف اول و آخر را در سيستم انتخاباتي آمريکا بزند، گفت: اين در حالي است که در نظام جمهوري اسلامي ايران شوراي نگهبان و رأي مردم حرف آخر را مي‌زند.

وي با بيان اينکه در سيستم انتخاباتي‌ آمريکا هرچقدر پول بيشتري خرج کنند احتمال برنده شدنش بيشتر است، اظهارداشت:  براي فهميدن سيستم انتخاباتي آمريکا بايد بعد اقتصاد سياسي را فهميد، چرا که انتخابات و سياست بر مبناي اقتصاد تغيير مي‌کند و تفاوتي ندارد که اوباما يا کس ديگري بر روي کار بيايد، چرا که پول در انتخابات نقش بسزايي دارد.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران با طرح پرسشي مبني بر تبيين جايگاه شوراي نگهبان در انتخابات ايران، گفت: در آمريکا مرجعي را نداريم که بر صلاحيت افراد نظارت کند، اما اگر افراد جرمي مرتکب شوند نمي‌توانند نماينده شوند و رأي دهند ولي مرجعي براي رد صلاحيت کردن آنان وجود ندارد.

وي اضافه کرد: در ايران براساس قانون اساسي افراد تأييد يا رد صلاحيت مي‌شوند اما در آمريکا سيستم به گونه‌اي است که افراد براساس حزب به قدرت مي رسند و پول نقش اساسي دارد.

انتهاي پيام/


برچسب ها: انتخابات ، آمریکا ، پولی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.