سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

تمرکز مردان در کسب مطلوب درآمد و تمرکز زنان در استحکام خانواده

مردان بیشتر در کسب مطلوب درآمد خانواده و زنان دراستحکام خانواده تمرکز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، یک روانشناس گفت: زنان و مردان از لحاظ نوع واکنش مختلف با یکدیگر تفاوت دارند که این تفاوت از تفاوت عملکرد آنها ناشی می‌شود، چرا که در مغز از جهت تولید ماده شیمیایی و اندازه، با یکدیگر فرق دارند.

تالوردی ‌زاده افزود: مغززنان کوچکترازمغز مردان است و باید در نظر داشت که مغز در نیم کره چپ به مسائل مختلف پرداخته و تجربه و تحلیل می‌کند و در2 نیم کره راست به تفکرات خیالی و تصورات می‌پردازد که در زنان ارتباط این 2 نیم کره بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه ارتباط عاطفی در زنان بسیار قوی‌تر از مردان است، اظهار کرد: مهارت گفتاری زنان به دلیل بزرگتر بودن قشرمخ آنها قوی‌ترو دید محیطشان به دلیل مروربارها و بارها در اطلاعات جمع‌‌آوری شده، بیشتر از آقایان است.

این روانشناس تصریح کرد: زنان در جزئیات و مردان در کلیات تمرکزمی‌کنند و این نکته نیز نباید فراموش شود که زنان قدرت تمرکز همزمان درچند موضوع مختلف را دارند ولی مردان عمیقاً در یک موضوع متمرکز می‌شوند.

تالوردی ‌زاده ادامه داد: مردها زمانی که به گفتگو می‌پردازند هدفشان رقابت و نشان دادن تسلط خود درموارد مورد بحث است در حالی که زنان در گفت و گو به سمت ایجاد رفاقت و پیوند گام برمی‌‍دارند.

وی خاطر نشان کرد: اگر خانم‌ها از طرف مقابل شناخت کافی داشته باشند با سنجیدن شرایط می‌توانند در زمان‌های مناسبی همه حرف‌ها و خواستههای خود را به شریک زندگی خود گفته و نتیجه مطلوبی را کسب کنند و در این راستا شناخت مردان نسبت به همسرانشان نیز از نکات قابل تأمل است./س

برچسب ها: تمرکز ، مردان ، در آمد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.