سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

عوارض جبران ناپذير استفاده بدون مجوز از داروهاي اعصاب

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: استفاده از داروهاي اعصاب بدون مجوز پزشك مي تواند عوارض بسيار جبران ناپذيري را به همراه داشته باشد .

سيد احمد مهاجراني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بيان اينكه اين عوارض مي تواند روي تمام ارگان هاي بدن آموثر باشد افزود : از اولين عارضه های این داروها می توان به وابستگی بیش از حد اشاره کرد.

وي افزود : مصرف اين داروها بدون مجوز پزشك در افراد ايجاد خواب آلودگي مي كند و در برخي از مشاغل و در كارهاي روزمره مانند رانندگي اختلال ايجاد مي كند كه ممكن است موجب بروز حوادث زيادي شود.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به ديگر عوارضي كه ممكن است مصرف بي رويه داروهاي اعصاب در افراد ايجاد كند ادامه داد: استفاده از آرامبخش هاي 3 حلقه اي ممكن است در افراد ايجاد سميت هاي قلبي ، خوني و يا پوستي خطرناكي را ايجاد كند و بر روي كاركرد طبيعي كبد تاثير بگذارد و از اين جهت براي كليه ها مشكل ساز شود .

مهاجراني مصرف بدون مجوز تمامي داروها را ضرر آفرين دانست و خاطر نشان كرد: استفاده بيش از مقدار تعيين شده در برخي از داروها مي تواند كشنده باشد و از اين جهت بايد در مصرف اين نوع داروها بسيار دقت كرد.

برچسب ها: بیماری اعصاب ، دارو ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.