سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

آرتروسکوپی موثرترین روش در تشخیص اختلالات داخل زانو

عضو مرکز تحقیقات جراحی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آرتروسکوپی را موثرترین روش در تشخیص اختلالات داخل زانو عنوان کرد.

محمد حسین ابراهیم زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان اینکه آرتروسکوپی یک وسیله جراحی است که پزشک متخصص ارتوپدی از آن برای دیدن داخل مفصل به جهت تشخیص یا درمان بیماری استفاده میکند افزود : بر اساس مطالعات انجام شده استفاده از این روش یافته های بالینی را به بیش از ٩٠ درصد افزایش می دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد : آرتروسکوپی روشی با تهاجم اندک و با عوارض بسیار کمتر از جراحی باز زانوست که در میان مفاصل، آرتروسکوپی زانو بیشتر از دیگر مفاصل رایج شده است.

متخصص ارتوپدی فلوشیپ زانو و شانه در خصوص مطالعه ای که در این زمینه انجام گرفته، توضیح داد : در این راستا تعداد ٢٩٠ بیمار مراجعه کننده به درمانگاه ارتوپدی بیمارستان قائم مشهد که از مشکلات زانو شکایت داشتند مورد تحقیق قرار گرفتند.

وی افزود : این افراد یکبار به روش معاینه کامل بالینی و یکبار نیز به روش اندیکاسیون آرتروسکوپی مورد بررسی قرار گرفتند و شرح حال کامل معاینه فیزیکی و بررسی های تصویربرداری لازم در فرم مخصوص تخصصی برای هر بیمار ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه از ٢٩٠ بیمار، ٨١/60 درصد مرد و ١٨/40درصد زن بودند، تصریح کرد: این بیماران از نظر درد مفصل، قفل شدن مفصل، احساس عدم ثبات مفصل، صدای مفصل، محدودیت حرکتی و تورم مفصل مورد مطالعه قرار گرفتند.

ابراهیم زاده درباره نتایج این تحقیق گفت: آرتروسکوپی در تشخیص اختلالات داخل زانو نتایج بهتری را نسبت به یافته های بالینی گزارش می دهد؛ به طوری که این یافته ها را تا ٩٠ درصد افزایش می دهد./س

برچسب ها: زانو ، آرتروسکوپی ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمود
۱۸:۵۶ ۱۲ دی ۱۳۹۲
سلام دکتر من در رفتگی درناحیه زانو دارم در حدود 4سال پیش الان من دوباره همون مشکل مواجه شدم فقط فرقش ایتکه قبلا زانوم خالی می کرد ومشکل دیگه ای بجز درد نداشتم ولی الان حدود 5روز که زانوم کاملا قفل کرده .MRIهم کردم ودکتر گفته هم رباط صلیبی ورباط دسته سطلی پارگی داره وباید عمل آرتروسکوپی انجام بشه ایا این عمل جوابگو است؟