سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارتر: نتانیاهو در مسير صلح سنگ اندازي مي‌کند

جیمی کارتر با اشاره به اینکه راه حل باید بر اساس منافع طرفین باشد اذعان کرد که متأسفانه نخست وزیر جدید اسرائیل تمایلی برای حرکت در مسیر صلح بین طرفین نشان نمی دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  البشیر، جیمی کارتر رئیس جمهور چند دوره پیشتر آمریکا، اذعان کرد که مسئله ایجاد صلح بین اسرائیل و فلسطین به حد یک بحران رسیده و متأسفانه کابینه نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو برای ایجاد یک راه حل که طبق رضایت طرفین باشد، تلاشی نمی کند.
کاتر در کنفرانس خبری خود گفت: حقیقتا به نظر می رسد به طور کل تلاش های دیپلماتیک برای ایجاد صلحی که منافع هر دو طرف را در نظر بگیرد، اصلا در دستور کار نیست، وی با ابراز نگرانی از این وضعیت اظهار کرد که سیاست های یکجانبه منجر به بحران و فاجعه خواهد شد.
وی که از عاملان اصلی پیمان صلح 1979 بین مصر و اسرائیل است، سیاست شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری و قدس شرقی را شدیدا مورد انتقاد قرار داد و ابراز کرد که این دست اعمال هیچ کمکی به بهبود اوضاع نمی کند.
جیمی کارتر با اشاره به این که نخست وزیرهای پیشین اسرائیل راغب به حل مسائل بین فلسطین و اسرائیل بوده اند گفت: نمی دانم آیا نتانیاهو نیز راغب است که در مسیر صلح گام بردارد یا نه؟ اما تمام شواهد نشان می دهد که سیاست ها به سوی تشکیل "اسرائیل بزرگ" پیش می رود و من شخصا معتقدم این امر ناقض حل مسائل منطقه ای بین طرفین بوده و منجر به بحرانی عمیقتر خواهد شد.
برچسب ها: کارتر ، نتانیاهو ، اسرائیل ، صلح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.