سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امير قطر وارد نوار غزه شد

شبکه الجزيره در خبر فوري از ورود امير قطر به نوار غزه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از الجزيره،اين شبکه تلويزيوني لحظاتي پيش در خبري فوري از ورود امير قطر به نوار غزه خبر داد.
وي مورد استقبال رسمي اسماعيل هنيه نخست وزير دولت حماس در نوار غزه قرار گرفت.
 امير قطر که در راس هيئتي بلند پايه و همراه همسرش به غزه سفر کرده است ابتدا وارد فرودگاه العريش در مصر و سپس با بالگرد وارد گذرگاه رفح در نوار غزه شد.
این دیدار در نوع خود دیداری تاریخی و بی سابقه محسوب می شود چرا که از سال 1967 به بعد تا کنون یک چنین مقام بلند پایه ای از کشورهای عربی به غزه سفر نکرده است.
دولت فلسطین نیز با براز خشنودی خود از این دیدار اعلام کرده که با آمادگی تمام منتظر امیر قطر است.
اسماعیل هنیه نیز به نوبه خود با صدور بیانیه ای از این دیدار استقبال کرده و از ملت فلسطین خواسته تا حق مهمان نوازی را به نحو احسن به جا آورند. جنبش حماس نیز این دیدار را ادای احترامی به خون شهدای فلسطین ارزیابی کرد.
مسؤولین دولت فلسطین اعلام کردند که دیدار مذکور در سطح اداری و امنیتی انجام خواهد گرفت. پیش بینی می شود دولت قطر مبلغی بالغ بر 254 میلیون دلار برای سرمایه گذاری در غزه و اجرای طرح های عمرانی اختصاص دهد.
الرساله افزود: با این سفر باید گفت امیر قطر اولین سرکرده عربی است که گامی عملی در جهت شکستن حصار اسرائیلی برداشته است، حصاری که از سال 2006 و پس از پیروزی حماس در انتخابات به دور غزه کشیده شد.
گفتنی است با اعلام سفر امیر قطر به غزه مسؤرولین رژیم صهیونیستی بلافاصله موضع گیری کرده و این عمل را انتخابی نادرست دانستند.
دولت حماس نيز به منظور تشديد تدابير امنيتي سفر امير قطر گذرگاه رفح را بطور موقت مسدود كرد .
برچسب ها: غزه ، امیر قطر ، سفر ، حماس ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.