سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

خوزستان ميزبان همايش "انديشه راهبردي زن و خانواده"

نخستين جلسه هماهنگي كميته علمي و اجرايي همايش "انديشه راهبردي زن و خانواده" امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز خوزستان ؛حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمحسن شفيعي، رئيس دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي خوزستان در اين جلسه كه عصر امروز (دوشنبه، اول آبان‌ماه) برگزار شد، با اشاره به برگزاري موفق و باشكوه نشست انديشه‌هاي راهبردي در محضر مقام معظم رهبري با موضوع مسايل زنان و خانواده، اظهار كرد: پس از برگزاري اين جلسات بنا بر اين شده است كه همايش ملي "انديشه‌هاي راهبردي زن و خانواده" از سوي مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري با مشاركت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در بهمن‌ماه برگزار شود. همچنين به عنوان مقدمه اين همايش ملي، چند همايش استاني در استان‌ها آذربايجان شرقي، يزد، خوزستان و سيستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

وي افزود: مسئول برگزاري اين همايش در استان خوزستان، نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهيد چمران است و با توجه به اينكه هدف نهايي اين همايش در راستاي دغدغه‌ها و منويات مقام معظم رهبري است، برگزاري اين همايش در دستور كار قرار گرفته است.

شفيعي تصريح كرد: با توجه به اينكه خوزستان از نظر دانشگاهي استاني گسترده است، حضور اساتيد و نخبگان دانشگاه‌هاي مختلف در اين همايش مدنظر است؛ همچنين از روحانيون و انديشمندان حوزه‌ علميه نيز در كميته علمي همايش استفاده شده و قطعا حوزويان نيز در اين همايش حضوري پرشور خواهند داشت.

رئيس دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي خوزستان خاطرنشان كرد: بر اساس بررسي انجام شده، خانم موسوي، حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمحمدرضا شفيعي و حجت‌الاسلام و المسلمين بلاديان از حوزه علميه در كميته علمي اين همايش حضور دارند؛ در بخش دانشگاهي نيز دكتر سيدعلي مرعشي به عنوان عضو هيات داوران و دبير هيات علمي همايش فعاليت خواهد داشت؛ خانم دكتر آهنگرپور از دانشگاه علوم پزشكي اهواز، خانم دكتر بختيار از دانشگاه آزاد اسلامي و خانم دكتر شكردست از دانشگاه پيام نور نيز از ديگر اعضاي فعال كميته علمي اين همايش هستند.

وي ادامه داد: از مجموعه دفتر نهاد دانشگاه شهيد چمران نيز آقاي عليرضا ميرسليم و خانم جعفري مسئوليت اجرايي همايش را برعهده خواهند داشت و به اين ترتيب مجموعه اثرگذار و همدلي ايجاد شده و انشاالله بتوانيم در جهت تحقق منويات مقام معظم رهبري فعاليت كنيم. اين همايش استاني پيش‌نياز و مقدمه همايش ملي خواهد بود و خروجي كار بايد به صورتي مديريت شود كه نتايج آن در همايش ملي مورد استفاده قرار گيرد.

شفيعي گفت: اكنون نگاه دنيا به انقلاب اسلامي است و مساله الگوسازي را از ما مطالبه مي‌كنند؛ در حوزه زنان نيز بايد با استفاده از انديشه‌هاي توحيدي، الگوسازي كنيم و غرب و نگاه عاري از كرامت آنها به زن را به چالش بكشانيم.

 دكتر سيدعلي مرعشي نيز در ادامه اين جلسه با اشاره به اهميت گذشت و فداكاري در خانواده‌ها، اظهار كرد: نگاه صرفا قانوني و حقوقي در خانواده‌ها مشكلاتي را ميان زن و مرد ايجاد مي‌كند، همان‌گونه كه اكنون در بسياري از جوامع غربي شاهد اين مشكلات هستيم، اين در حالي است كه اگر در خانواده‌ها گذشت و فداكاري مقدم باشد، زن و مرد از بسياري حقوق خود براي پايداري خانواده‌ و تربيت صحيح فرزندان گذشت مي‌كنند، آن زمان است كه استانداردهاي اخلاقي بر زندگي حاكم مي‌شود.

 در اين جلسه اعضاي كميته علمي و اجرايي همايش "انديشه‌هاي راهبردي زن و خانواده" نظرات و پيشنهادهاي خود براي برگزاري هرچه بهتر اين همايش را بيان كردند. اين همايش استاني دي‌ماه در خوزستان برگزار مي‌شود و فراخوان مربوط به دريافت مقالات نيز به‌زودي منتشر خواهد شد./س
برچسب ها: همایش ، زن ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.