سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساري/

راه‌اندازی بخش نابینایان در 3 کتابخانه عمومی مازندران

مسئول کتابخانه ابن شهرآشوب ساروی از راه‌اندازی بخش نابینایان کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب در ساری خبر داد و گفت: علاوه بر این در کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های چالوس و بهشهر نیز بخش نابینایان تجهیز شد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،‌ معصومه باقری صبح امروز در نشست فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی بیان داشت: بخش نابینایان کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب که چندی پیش به اقلام مورد نیاز برای استفاده نابینایان از کتابخانه مجهز شده بود، فعالیت خود را آغاز کرد.

این مسئول افزود: آماده‌سازی فضای بخش نابینایان و مناسب‌سازی آن برای استفاده هر چه بهتر مراجعه‌کنندگان روشندل از فضا و منابع کتابخانه عمومی انجام شده است.

باقری تصریح کرد: راه‌اندازی و ساماندهی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تجهیزات این بخش شامل ترمیم شبکه اینترنت و نصب و راه‌اندازی سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ویژه استفاده نابینایان و کم بینایان از جمله مواردی بودند که پیش از این برای این بخش از کتابخانه انجام شده بود.

مسئول کتابخانه ابن شهر آشوب ساروی به فراهم‌سازی فضای مطالعه کتب گویا و بریل برای این بخش نیز اشاره کرد و گفت: آماده‌سازی منابع گویا و بریل و مرتب‌سازی آن براساس شماره دیویی انجام شده است.

وی از اخذ فهرست اسامی نابینایان و کم‌بینایان استان مازندران از سازمان بهزیستی و اطلاع‌رسانی برای پذیرش اعضاء توسط کتابداران کتابخانه عمومی ابن شهر آشوب خبر داد و گفت: شروع عضوگیری و ثبت‌نام اعضا و تلاش در جهت جذب حداکثری آنها در بخش نابینایان از مهم‌ترین اقدامات این کتابخانه در ماه اخیر بوده است.

این مسئول در پایان یادآور شد: علاوه بر این کتابخانه، ساماندهی و راه‌اندازی بخش نابینایان و کم‌بینایان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های چالوس و بهشهر نیز با کیفیت مطلوب برای بهره‌مندی مراجعان به این بخش تجهیز شده‌اند./ج1

برچسب ها: ساری ، کتابخانه ، کم بینا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.