سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره فکر برتر تشریفاتی نیست

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان گفت:جشنواره فکر برتر جشنواره ای تشریفاتی نیست و باید نخبگان توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

متقيی طلب، رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره فکر برتر گفت: تجاری سازی ایده های نخبگان علمی و ایده پردازان امری مهم تلقی می شود و باید مورد توجه قرار گیرد و در غیر اینصورت خام فروشی طرح ها و ایده ها اتفاق می افتد.

وی افزود: جشنواره فکر برتر جشنواره های تشریفاتی نیست و در جهت حمایت از ایده پردازان برگزار می گردد بنابراین از مسئولین درخواست می شود تا به نخبگان و ایده پردازان داخلی توجه بیشتری شود.

** پایه و اساس ایده پردازی فکر است

خیاطیان، معاون دفتر برنامه ریزی وزارت علوم در ادامه گفت: در دهه های گذشته به دستاوردهای علمی توجه نمی شد ولی هم اکنون این رویکرد تغییر کرده و این نیاز احساس می شود که برای پیشرفت به  تازه های علمی و فناوری محتاجیم.

وی افزود: پایه و اساس در ایده پردازی، فکر است و این فکر باید کاربردی باشد تا به کالا و محصول کاربردی مبدل شود و در این راستا رویکرد وزارت علوم را حمایت از ایده ها بیان کرده ایم.

وی با اشاره به تاریخچه ی پارک های علم و فناوری در دنیا گفت: در دهه ی 60 میلادی حلقه ی مفقوده ای میان نهاد دانشگاه و صنعت احساس می شود و در پی همین احساس نیاز پارک های علم و فناوری با هدف پیوند علم و صنعت شروع به کار کردند که پس از آن شاهد دستاوردهای علمی خوبی بوده ایم.

صادقی، معاون منابع توسعه انسانی استانداری در ادامه نیز با اشاره به این امر که واحدهای رشد و فناوری در دوره ی دولت  نهم و دهم افزایش یافته است اظهار کرد: در دین مبین اسلام به فکر و اندیشه توجه خاصی شده است و ما باید برای اندیشه ارزش قائل باشیم./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.