سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار فدراسیون انجمن های ورزشی

تیم ملی کریکت ایران در راه رقابت های آسیایی تایلند

نخستین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی کریکت کشورمان به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی "سید دو" آسیا در تایلند از 15 آبان ماه کلید می خورد.

  به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمن های ورزشی، در این خصوص انجمن کریکت برای انتخاب بهترین های کشور و فراخوانی آن ها به اردوی تیم ملی، حرکتی سازنده را آغاز و مقرر کرده ورزشکاران در استان های مختلف تست های لازم را انجام دهند و پس از محک خوردن، به تمرینات تیم ملی کشورمان دعوت شوند.
در این راستا، "محمود رشید دار" مربی نام آشنای پاکستانی ورزشکاران را در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، گلستان و تهران محک می زند تا به شناسایی بهترین ها بپردازد. این مربی پاکستانی بتازگی 45 بازیکن را در استان کرمان محک زد که در آن از ورزشکاران کرمان – فارس – قم – اصفهان – زنجان – آذربایجان شرقی و یزد، تست گیری به عمل آمد.
قرار است این آزمون از 3 تا 7 آبان در استان گلستان و با حضور ورزشکاران گرگان – خراسان رضوی – مازندران – سمنان برگزار شود.
 همچنین تست بعدی از 8 آبان در تهران و با حضور ورزشکاران تهرانی – زنجانی و کرجی انجام خواهد شد.
 بر اساس این گزارش، پس از اتمام این آزمون ها، 40 بازیکن به مرحله اول اردوی تیم ملی که از 15 تا 22 آبان در چابهار برگزار می شود، دعوت می شوند. مرحله دوم از 28 آبان تا 15 آذر با حضور 24 بازیکن در زاهدان و مرحله پایانی از 10 تا 17 آذر در حضور 14 بازیکن اعزامی به تایلند در تهران برگزار خواهد شد.
مسابقات کریکت قهرمانی سید دو آسیا با حضور 7 تیم از 19 آذرماه در شهر بانکوک مرکز تایلند برگزار می شود.
 تیم ملی ایران در این مسابقات با سنگاپور و تاینلد در گروه یک همگروه شده است. در گروه دوم، تیم های بحرین، قطر، چین و میانمار (برمه) قرار دارند.
در پایان این رقابت ها، دو تیم برتر راهی سید یک آسیا خواهند شد.
*نبود امنیت ، تیم ملی بیس بال را از سفر به پاکستان بازداشت
 انجمن بیس بال و سافتبال ایران اعلام کرد که تیم ملی بیس بال ایران به دلیل نبود امنیت در پاکستان به مسابقات پنجاب اعزام نمی شود.
 در این خصوص "کیوان صفائیان "دبیر این انجمن گفت: تلاش زیادی کردیم تا با توجه به این که هزینه های اعزام برعهده فدراسیون بیس بال پاکستان بود تیم ملی اعزام شود اما شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان با این اعزام موافقت نکرد.
 وی مسایل امنیتی موجود در پاکستان و حفظ جان و امنیت اعضای تیم ملی بیسبال ایران را از جمله موضوعاتی دانست که موجب تصمیم گیری در خصوص عدم اعزام تیم ملی شده است. صفائیان افزود: فرصت مناسبی بود تا تیم ملی محک خوبی در پاکستان بخورد اما به سبب نبود امنیت، قید این سفر را زدیم . طرح ویژه استعدادیابی برای راگبی بانوان
 *250 دانش آموز دختر با راگبی آشنا شدند
 دومین طرح ویژه استعدادیابی راگبی بانوان همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش استارت خورد. اولین مرحله طرح استعدادیابی در رشته راگبی سال گذشته با موفقیت در هنرستان ورزشی کمیل به اجرا درآمد و پس از گذشت یکسال دختران دعوت شده از طریق این طرح با ورود به اردوهای تیم ملی راگبی بانوان، موفقیت در این طرح ویژه را ثابت کردند. براین اساس با حمایت مسوولان انجمن راگبی و استقبال مسوولان هنرستان دخترانه وحدت طرح استعدادیابی در راگبی بانوان به طور ویژه و گسترده تری همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش به اجرا درآمد. به دنبال اجرای این طرح توسط خانم ها زهرا حیدری(نایب رییس انجمن راگبی)، فاطمه نوری(کارشناس راگبی)، سارا عبدالملکی و سمانه زمانی(بازیکنان تیم ملی و تهران) بیش از 250 دانش آموز در رده های خردسالان، نوجوانان و جوانان علاوه بر آشنایی با رشته راگبی در کارگاه آموزشی که توسط انجمن راگبی تدارک دیده شده بود، تحت آموزش های اولیه قرار گرفتند.
مسوولان فنی انجمن راگبی با در اختیار قراردادن بروشور، فیلم و دیگر امکانات آموزشی در این رشته به سوالات علاقه مندان و 250 دانش آموزی که در این طرح ویژه حاضر شده بودند، پاسخ دادند. اگرچه در ابتدای اجرای این طرح شناخت زیادی در خصوص این رشته وجود نداشت اما در پایان با استقبال زیاد دانش آموزان و درخواست های مکرر آن ها از مسوولان هنرستان جهت راه اندازی این رشته در سالن ورزش هنرستان، قرار براین شد تا تمرینات آموزشی راگبی با حمایت انجمن راگبی و با حضور نفراتی که در این طرح ویژه استعدادیابی شده اند، به زودی در این هنرستان آغاز شود. اولین مرحله طرح استعدادیابی راگبی بانوان سال گذشته توسط زهرا نوری (مربی تیم ملی و تیم تهران) و سما صفری (بازیکن تیم تهران) به اجرا درآمده بود که ماحصل آن حضور دو مستعد در اردوی تیم ملی راگبی بانوان بود./ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.