سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

حفاری افزون بر 252 هزار متر چاه نفت و گاز در خشكی و دریا

معاون مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از تحقق 252 هزار و 686 متر حفاری چاه های نفت و گاز به وسیله ناوگان این شركت در مناطق خشكی و دریایی كشور در 7 ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز خوزستان ؛مهندس مهران مكوندی اظهار كرد: این میزان حفاری نسبت به برنامه تعیین شده برای سال جاری، 33 هزار و 308 متر افزایش دارد.

وی افزود: با تلاش مستمر كاركنان شركت به ویژه در بخش های عملیاتی و پشتیبانی و با به كارگیری فناوری های نوین حفاری 19 حلقه چاه در این مدت 370 روز جلوتر از برنامه پیش بینی شده تحقق یافت كه بسیار ارزشمند است.

مكوندی گفت: از ابتدای فروردین تا پایان مهر 108 حلقه چاه اكتشافی، توصیفی، توسعه ای و تعمیری از سوی این شركت حفاری و تكمیل شده كه از این تعداد 72 حلقه در گستره عملیاتی شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب، 11 حلقه در حوزه شركت نفت مناطق مركزی، 9 حلقه در موقعیت شركت نفت فلات قاره، 13 حلقه در قالب پروژه ها و 3 حلقه برای مدیریت اكتشاف شركت ملی نفت ایران بوده است.

معاون مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری در زمینه پیشرفت كار در پروژه های حفاری كلید در دست اظهار كرد: در این مدت 11 حلقه چاه در این بخش حفاری و 2 حلقه تعمیر شده است.

وی همچنین به 92 هزار و 417 متر حفاری در اجرای پروژه های كلید دردست اشاره كرد و گفت: با تمهیدات به كار گرفته شده، حفر پنج حلقه چاه 179 روز زودتر از برنامه تكمیل و در اختیار كارفرما قرار گرفت.

مكوندی با بیان این كه در مدت پیش گفته دو دستگاه حفاری خشكی جدید 38 و 71 فتح به ناوگان حفاری شركت پیوست، افزود: ساخت دو دستگاه حفاری خشكی در داخل نیز در سال جاری دنبال شد و هم اكنون با 80 درصد پیشرفت در مراحل پایان كار قرار دارد و پیش بینی می شود تا دو ماه آینده در چرخه عملیاتی قرار گیرد.

معاون مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با اشاره به برنامه این شركت برای افزایش شمار دستگاه های حفاری از 73 دستگاه كنونی به 80 دستگاه تا پایان سال اضافه كرد: هم اكنون یك دستگاه حفاری فوق سنگین (سوپر ریگ) در یك مجموعه صنعتی كشور در دست ساخت و یك دستگاه سنگین در حال آماده سازی است و چهار دستگاه دیگر با استفاده از توان سازندگان داخلی، مراحل ساخت را می گذراند.

وی گفت: جا به جایی 105 دستگاه حفاری خشكی در یك هزار و 153 روز با میانگین 96. 10 روز و هفت دستگاه حفاری دریایی در فاصله زمانی 69 روز با متوسط 85. 9 روز، نشان دهنده حجم بالای كار و تلاش در این عرصه است كه در شتاب بخشیدن به عملیات حفاری بسیار اثرگذار است.

شركت ملی حفاری ایران از شركت های بالادستی زیرمجموعه شركت ملی نفت ایران است كه حوزه ستادی آن در اهواز مستقر است و گستره عملیاتی آن در بخش حفاری و ارائه خدمات تخصصی در مناطق خشكی و دریایی 10 استان كشور تمركز دارد./س
برچسب ها: حفاری ، نفت ، گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.