سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

ترویج مستند سازی معاملات، جزئی از امر به معروف

فرهنگ سازی و ترویج مستند سازی معاملات امر به معروف محسوب می شود چرا كه از تحمیل هزینه های سنگین و بی نظمی در جامعه می كاهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان،معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسنادو املاك كشور در جلسه شورای قضایی استان زنجان، با بیان این مطلب گفت: دستگاه قضایی وجه ولایت و حكومت اسلامی است وكاركنان قوه قضاییه وظیفه سنگینی در احقاق عدالت بر عهده دارند.

تویسركانی با ضروری دانستن وحدت افزود: در شرایط كنونی تنها راه شكست دشمن كه با تمام توان درصدد لطمه زدن به نظام جمهوری اسلامی است وحدت رویه است.

وی تصریح کرد:نحوه اتخاذ تصمیمات از سوی دستگاه قضایی در شرایط پیچیده امروز تاثیر بسزایی در وضعیت جامعه داردو با شناخت نقاط مطلوب و هم افزایی بین قوا و مردم از وقوع جرایم پیشگیری خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینكه تعداد پرونده های متشكله در دستگاه قضا با شان نظام جمهوری اسلامی، احكام اسلامی و جمعیت كشور متناسب نیست گفت: دقت در اجرای برنامه های نظارتی و پیشگیری هزینه های سنگین ناشی از تخلفات و جرایم را كاهش می دهد.

تویسركانی به مشكلات ناشی از پدیده زمین خواری اشاره و ابراز كرد: بخش وسیعی از عرصه های كشور انفال و بیت المال است كه مورد تجاوزواقع می شود.

وی ادامه داد: از 164 میلیون و 800 هزار هكتار عرصه ملی موجود 135 میلیون هكتار در اختیار سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری است كه از این میزان 14 میلیون هكتار جنگل،86 میلیون هكتار مرتع و 32 میلیون هكتار بیابان می باشد.

معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد ،حجم بالای مراجعات مكرر مردم به دفاتر ثبت اسناد را یكی از نقاط آسیب زا دانست وخاطر نشان کرد: بیش از 34 میلیون سند از سوی سازمان ثبت اسناد و املاك به مردم ارائه می شود كه الكترونیكی كردن این خدمات در كاهش مراجعات حضوری مردم به دفاتر ثبت و تخلفات نقش بسزایی خواهد داشت./س

برچسب ها: ترویج ، مستند ، معاملات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.