سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی معاونت علمی و فناوری برای حمایت از طرح‌های مرتبط با صنعت هوایی

معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور از آمادگی این معاونت برای حمایت از طرح‌های حوزه هوایی كشور در قالب طرح‌های كلان خبر داد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران؛‌ نسرین سلطانخواه،  معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، در ششمین کمیسیون تخصصی توسعه صادرات کالاها و خدمات دانش‌ بنیان اظهار داشت: وظیفه‌ای که از سوی کارگروه حمایت از صادرات به این كمیسیون تخصصی محول شده‌است شامل پشتیبانی صادرات کالاها و محصولات دانش‌بنیان است تا بتوان از ظرفیت کارگروه صادرات برای انواع پشتیبانی‌ها در جهت توسعه صادرات خدمات دانش‌بنیان کمک گرفت.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به هدف‌گذاری‌های اسناد بالادستی برای صادرات محصولات دانش بنیان ادامه داد:‌ سهم صادرات کالاها و خدمات دانش‌بنیان از کل صادرات باید به یک سطح خاص برسد که یکی ازفعالیت‌های این کمیسیون، تعیین سهم صادراتی برای بخش‌های مختلف اعم از صنعت هوایی، پزشکی، دارویی و غیره است.

رئيس بنياد ملي نخبگان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم كه بتوانیم در بازارهای جهانی سهم خود را پیش بینی کنیم در این راستا کارگروه صادرات برای تحقق این هدف پیشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی تسهیلات مالی یا وضع قوانین و فراهم کردن شرایط برای توسعه صادرات را از جمله مصادیقی ذکر کرد که برای پشتیبانی از صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان صورت می‌گیرد که پشتیبانی از این موارد وظیفه کمیسیون تخصصی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین با اشاره به دستور جلسه این کمیسیون تخصصی در رابطه با صنعت هوایی گفت: ‌اقدامات خوبی در حوزه صنایع هوایی صورت گرفته و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود مانند بانک توسعه صادرات و صندوق توسعه ملی و کارگروه صنعت هوایی بتوانیم افزایش صادرات محصولات و خدمات را در این حوزه شاهد باشیم.

سلطانخواه ادامه داد: در این راستا از کارگروه صنعت هوایی که در دولت تشکیل شده است می توان در بخش قوانین و مقررات کمک گرفت.

وی یادآور شد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می‌کند بین بخش‌های‌ مختلف این بخش که هر کدام قدمی در این راستا بر می‌دارند، هماهنگی و هم‌افزایی‌های لازم را ایجاد کند.

سلطانخواه ابراز امیدواری کرد: راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی می توان جهشی در تکمیل زنجیره ارزش فزودگی در بخش خصوصی ایجاد کند، چرا که بخش مهمی از کار باید به بخش خصوصی محول شود. در واقع سازمان صنایع هوایی نهادی است که وظیفه مدیریت و راهبری سیاست‌های کلان در حوزه صنایع هوایی را بر عهده دارد تا از تمام سرمایه‌ها و امکانات کشور به خوبی استفاده شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: در سالی که مقام معظم رهبری به نام «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نام گذاری کرده‌اند، نباید تصور شود منظور از سرمایه، منابع مالی دولتی و بانکی بوده؛ زیرا بیشترین سرمایه مالی و سرمایه تخصصی و فکری در دست مردم است. ما باید چگونگی استفاده از این سرمایه‌های دانشی و تخصصی و سرمایه‌های مالی را مدیریت کنیم.

رئيس بنياد ملي نخبگان تاکید کرد:‌ همانطور که قبلا اعلام کردیم معاونت علمی و فناوری کاملا آمادگی دارد که از برنامه‌های این حوزه در غالب طرح‌های کلان حمایت کند. همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد که از هر طرح و برنامه‌ای که منجر به سرریز دانش و فناوری از حوزه نظامی به بخش‌های تجاری و اقتصادی شود، در قالب های مختلف حمایت کند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.