سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره جنوبی واردات نفت ایران را از سر می گیرد

پس از اینکه اتحادیه اروپا طی دو ماه گذشته تحریم ها را علیه ایران تشدید کرد، کره جنوبی قصد دارد پس از مدتی وقفه خریداری نفت ایران را در ماه اکتبر از سر گیرد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، کره جنوبی قصد دارد علی رغم تحریم ها خریداری نفت ایران را در ماه اکتبر از سر گیرد. انتقال این محموله توسط کشتی هایی صورت می گیرد که تحت پوشش بیمه کشور ایران هستند.

شرکت ملی نفت کره روز دوشنبه اعلام کرد: واردات نفت خام کشورهای شمال آسیا نسبت به سال پیش، در ماه سپتامبر 2.8 درصد افت کرده و به 78.36 میلیون بشکه یا به عبارت دیگر 2.6 میلیون بشکه در روز رسیده است.


این شرکت در ادامه بیان کرد: کره جنوبی، پنجمین وارد کننده بزرگ نفت خام جهان و یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران، در نه ماه اول امسال 38.77 میلیون بشکه نفت خام از ایران خریداری کرده است. 

پالایشگاه های کره جنوبی واردات نفت خام ایران را از اوایل ماه اکتبر مجددا آغاز کرده اند که حجم آن حدود شش میلیون بشکه در روز است.

قدرت های غربی به بهانه فعالیت های هسته ای ایران تحریم علیه این کشور را تشدید کرده اند و این در حالی است که مقامات ایرانی بارها اعلام کرده اند که فعالیت هسته ای آنها مسالمت آمیز است و در فکر تسلیحات هسته ای نیستند.

کره جنوبی که به دلیل منع اتحادیه اروپا، از اول ماه جولای خریداری نفت ایران را به اصطلاح قطع کرده بود، درست در همین ماه به طور باور نکردنی 137.400 بشکه در روز نفت خریداری کرد.



برچسب ها: ایران ، کره ، نفت ، واردات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.