سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انگليس به حملات تروريستي تهديد شد

شورشيان الشباب سومالي دوشنبه انگليس را به ويژه به علت استرداد ابو حمزه ، روحاني مصري تبار به آمريکا به حملات انتقام جويانه تهديد و لندن را به "جنگ با اسلام" متهم کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه، ابو حمزه المصري اوايل اکتبر پس از يک نبرد قضايي چند ساله به آمريکا تحويل داده شد. وي در نيويورک به ويژه به اتهام گروگان گيري و فعاليت هاي تروريستي محاکمه مي شود. او از هم اينک اين اتهامات را رد کرده است.
دفتر الشباب با قرار دادن يازده پيام در صفحه توييتر خود به انگليس قول داد حملاتي را در انگليس  ترتيب دهد که اين کشور تاکنون تجربه نکرده است.
در يکي از اين پيام ها نوشته شده است: کابوسي که به سواحل انگليس نزديک مي شود مطمئنا نفرت از حملات هفتم و بيست و يک ژوييه 2005 را محو خواهد کرد.
لندن هفتم ژوييه دو هزار و هفت، صحنه رشته حملات انتحاري بود که بيست و پنج کشته بر جا گذاشت و دو هفته بعد چهار تلاش ديگر براي حمله ، موجي از وحشت و هراس را در انگليس موجب شد.
الشباب در يکي ديگر از پيام هاي خود آورده است: انگليس براي نقش گستاخانه خود در جنگ بر ضد اسلام و خصومت مداوم با مسلمانان بي گناه، بهاي سنگين‌تري خواهد پرداخت.
 نيروي اتحاديه آفريقا متشکل از هفده هزار سرباز با همکاري ارتش اتيوپي اوت 2011 ، الشباب را از موگاديشو پايتخت سومالي بيرون راندند و اين شورشيان مجبور شدند به تدريج پايگاه‌هاي اصلي خود را ترک کنند اما آنها هنوز کنترل بخش هاي بزرگي از جنوب و مرکز سومالي را در اختيار دارند.
سومالي از زمان سقوط زياد باره در سال 1991 در معرض جنگ داخلي و هرج و مرج قرار دارد.
شمار قابل توجهي از سوماليايي هاي مقيم خارج در انگليس زندگي مي کنند.
تهديدهاي الشباب در حالي صورت مي گيرد که سه انگليسي مسلمان از روز دوشنبه در لندن به اتهام طرح ريزي حملاتي که مي توانست مرگبارتر از حملات هفت ژوييه دو هزار و پنج باشد محاکمه مي شوند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.