سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاه کن تا بیاموزی

از آنجا که افراد عمدتا علاقه ای به نصیحت شدن ندارند باید راهکاری مناسب و غیر مستقیم برای اطلاح رفتار ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مدت هاست در سطح شهر، بیلبوردها و تابلوهایی با هدف اصلاح رفتار، مضامینی را به نمایش می گذارند که شاید کمتر راجع به آن اندیشیده ایم. مضامینی که گاه تلنگری اساسی به زندگی اجتماعی مان می زند و ما را بیدار می کند.

ایجاد راهکاری برای اصلاح اخلاق فردی نیازمند دقت بسیار بر روی رفتار انسانهاست.

ندارزمینا کارشناس روانشناسی ضمن بیان این نکته اضافه کرد: آراستن نقاط پر رفت و آمد شهری به جملاتی که رابطه مستقیم با رفتار و روابط اجتماعی ما دارد از راه حل های موثری است که حتی بیشتر از نصیحت مستقیم روی فرد اثر می گذارد جمله ای ساده اما پر نغز آدمی را در خود فرو می برد به خصوص اگر فرد خود گرفتار آن رفتار باشد.

وی برای درک بهتر این موضوع عنوان کرد: فردی را در نظر بگیرید که کمی خجالتی است و به همین دلیل بسیاری از کارهایی را که به آنها علاقه مند است انجام نمی دهد او به ناگاه در مسیر خود با تابلویی مواجه می شود که مضمونی با این عنوان دارد خجالتی مباش تا فرصت هایت را از دست ندهی!

طبیعی است که این موضوع در حافظه بصری اش نقش می بندد و فکرش را مشغول می کند. قطعا به یاد فرصت هایی که می توانسته به دست بیاورد ولی به خاطر خجالتی بودنش از آن ها صرف نظر کرده است می افتد و حداقل در همان چند لحظه تصمیم خواهد گرفت که رفتارش را اصلاح کند این رویه می تواند در بلندمدت موجب تغییر رفتار فرد شود.

رزمینا همچنین تبلیغات تلويزیونی در مورد رفتار را موثر دانست و افزود: وقتی فرد عواقب و اثرات یک رفتار نادرست از جمله تخلفات رانندگی، رفتار نادرست با فرزند یا همسر، بی احترامی به بزرگتر ها را در یک تیزر تصویری چند ثانیه ای می بیند مطمئنا در دراز مدت با دیدن مداوم این تبلیغات سعی در بهبود رفتارش خواهد کرد و وقتی رفتار افراد اصلاح شود در واقع رفتار جامعه تغییر خواهد کرد.

قابل ذکر است توجه به آموزش های بصری رفتارها از کودکی و نوجوانی کمک می کند تا در آینده نسلی داشته باشیم که کمتر شاهد بد اخلاقی های فردی و در نهایت اجتماعی هستند چرا که بخش عظیمی از شخصیت انسان در این دوران شکل می پذیرد این آموزش ها در این سن می تواند کمک کننده باشد./ل

برچسب ها: آراستن ، رفت ، مغز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.