سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

پرچم و نماد اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی تحویل اردبیل شد

در مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی پرچم بارگاه حضرت ابوالفضل عباس(ع) و همچنین نشان دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی تحویل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  در این مراسم که شامگاه و در مسجد میرزاعلی اکبر اردبیل برگزار شد، دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی گفت: بعد از 6 دوره برگزاری این اجلاس در تهران هفتمین اجلاس در زنجان و هشتمین اجلاس در بوشهر برگزار شد و سال گذشته نیز این اجلاس در همدان و با به صورت ملی برگزار شد.

طاهری افزود: دهمین اجلاس به صورت بین‌المللی در شهر حسینی اردبیل روزهای شانزدهم تا 18 آبان‌ماه برگزار خواهد شد که بیش از 10 کشور مسلمان در آن حضور خواهند یافت.

وی گفت: هدف صدا و سیما و متولیان فرهنگی کشور از برگزاری این همایش نشان دادن عشق و ارادت مردم شهرهای مختلف کشور به ساحت ائمه اطهار و حضرت سید‌الشهدا است که در این سرزمین نیز چشمه‌های جوشان این مهر و محبت را به خاندان عصمت و طهارت به ویژه امام حسین(ع) مشاهده می‌کنیم.

مدیرکل نغمات آئینی صدا و سیما با بیان اینکه در این اجلاس که به صورت ملی برگزار می‌شد، سعی کردیم از پیرغلامان و خادمان حسینی در حوزه‌های مختلف تجلیل و تکریم کنیم، گفت: در دهمین اجلاس که به شکل بین‌المللی برگزار می‌شود، توانمندی‌های کشورمان در فرهنگ حسینی و تعزیه‌خوانی به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: امروز به صورت رسمی پرچم بارگاه سیدالشهداء و نشان این اجلاس تقدیم امام جمعه و استاندار اردبیل می‌شود و به مدت یک ماه حضور این بیرق و نماد می‌تواند سبب خیر و برکت و رشد و بالندگی برای این منطقه باشد.

در این مراسم که با حضور اقشار مختلف و عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) در مسجد تاریخی و سنتی میرزا علی‌اکبر اردبیل برگزار شد، به هنگام رونمایی از بیرق حرم حضرت ابوالفضل(ع) عاشقان خاندان عصمت و طهارت این شهر در حالی که بر سر و سینه می‌زده و اشک ماتم می‌ریختند این پرچم و نشان را مورد تکریم و عظمت قرار دادند./س 

برچسب ها: اردبیل ، نماد ، اجلاس ، بین ، المللی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.