سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکست سياست های رژيم صهيونيستي عليه غزه

کارشناس سیاسی فلسطینی گفت: سیاست های خصمانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به شکست انجامیده است.

ه گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ هانی ابوالسباع در گفتگو با شبکه تلویزیونی القدس از الخلیل در کرانه باختری رود اردن درباره اهداف حملات جدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: بنی گانتس رئیس ستاد ارتش اسرائیل هدیه ای از گابی اشکنازی رئیس سابق ستاد ارتش این رژیم دریافت کرده است که در این هدیه، هدف قرار دادن اماکنی در نوار غزه مشخص شده است. اسرائیل مدعی است که از طریق دریا،تونل و برخی از کشورهای عربی، سلاح به داخل نوار غزه قاچاق می شود.

اسرائیل دوره آرامش و آتش بس کنونی با غزه را دوره ای برای تقویت تسلیحاتی گروه های مقاومت فلسطینی در نوار غزه می داند بنابراین از هر فرصتی برای حمله نظامی از طریق هواپیماهای جنگنده خود استفاده می کند. متاسفانه سیاست اسرائیل این گونه شکل گرفته است که کارزار و رقابت انتخاباتی در این رژیم به کشتار فلسطینیان مرتبط شده است.

مشکل دیگر اسرائیل که عامل این تنش آفرینی بوده این است که نوزده سال مذاکرات در روند سازش هیچ پیشرفتی نداشته است و کابینه نتانیاهو که از باثبات ترین کابینه های اسرائیل است نیز در این زمینه هیچ پیشرفتی را حاصل نکرده است و حتی به لحاظ امنیتی شاهد شکست سیاست های نتانیاهو هستیم به طوری که در سال گذشته عملیات مبادله اسرای فلسطینی انجام شد. آزادی این اسرای فلسطین یک شکست امنیتی برای تل آویو بوده است.

وی در ادامه افزود: جامعه اسرائیلی یک جامعه راستگرا و افراطی است. حملات علیه دارایی ها و منازل فلسطینیان از سوی شهرک نشینیان اسرائیلی ادامه دارد. این شهرک نشینان به مساجد فلسطینیان حمله می کنند و امروز چند خودروی فلسطینی در شهر الخلیل به آتش کشیده شده است. شهروندان اسرائیلی باید بدانند این سیاست های خصمانه علیه ملت فلسطین شکست خورده است چرا که جهان تغییر کرده است. رویای صهیونیست ها محقق نشده است.
صهیونیست ها از جنوب لبنان و نوار غزه عقب نشینی کرده اند و باید بدون حمله به همسایگان در امنیت و صلح زندگی کنند. اسرائیلی ها باید به محاصره نوار غزه پایان دهند.
برچسب ها: اسرائیل ، غزه ، شکست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.