سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مالیات 163 میلیون آمریکایی در ابتدای سال 2013

هر کدام از این دو نفر (رامنی یا اوباما) هم که در انتخابات آمریکا به پیروزی برسند در اول سال جدید میلادی مالیات 163 میلیون آمریکایی یعنی بیش از 50 درصد از جمعیت این کشور افزایش می یابد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، نه باراک اوباما رییس جمهور فعلی آمریکا و نه میت رامنی نامزد جمهوری خواهان آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور علاقه ای به طرح این موضوع ندارند، اما هر کدام از این دو نفر هم که در انتخابات آمریکا به پیروزی برسند در اول سال جدید میلادی مالیات 163 میلیون آمریکایی یعنی بیش از 50 درصد از جمعیت این کشور افزایش می یابد.



مسئله در مورد این طرح از دو سال پیش آغاز شده و طی آن باراک اوباما بخشی از مالیات مربوط به بخش رفاه و امنیت اجتماعی را به منظور کمک به اوضاع بحرانی آمریکا کاهش داد. این مالیاتی بود که عمدتا توسط کارمندان رده پایین دولتی و بخش خصوصی و همچنین کارگران آمریکایی پرداخت می شود.

اما اخبار رسیده از واشنگتن این گونه نشان می دهد که هر دو کاندید ریاست جمهوی آمریکا و همچنین اعضای احزاب مطبوع آنان در کنگره آمریکا هیچ کدام مایل به تمدید این کاهش مالیاتی نیستند و قرار است تا در سال جدید میزان مالیات پرداختی در این بخش افزایش یافته و به شکل قبلی خود بازگردد.

جمهوری خواهان معتقد هستند که اولا این حرکت، یعنی کاهش مالیات ها آن هم در بخش خدمات اجتماعی کمکی به اقتصاد آشفته آمریکا نکرده است و از طرف دیگر این کاهش مالیاتها می تواند به ضربه خوردن شدید بخش خدمات اجتماعی و بهداشتی در آمریکا نیز منجر شود.

سناتور جمهوری خواه " اورین هتچ " از ایالت یوتای آمریکا که عضو کمیته اقتصادی کنگره آمریکا نیز هست در این مورد می گوید: ادامه روند کاهش مالیات در بخش تامین اجتماعی می تواند اثرات مخرب طولانی مدتی را در این بخش به جای بگذارد و باید صادقانه گفت که به نظر نمی رسد این کاهش حتی کمکی به اوضاع بد اقتصادی ما نیز کرده باشد.

در این میان دموکراتها از این کاهش مالیات تا حدودی حمایت می کنند و معتقد هستند که به کمک این کاهش مالیات توانسته اند تا در دوران سخت اقتصادی مقداری بر درآمد طبقه کارگر و متوسط آمریکا بیافزایند. اما با این وجود خود دموکراتها نیز بر اثرات بد طولانی مدت این کاهش بر روی نظام بیمه و سلامت آمریکا مطلع هستند.

" مارک بگیچ " نماینده حزب دموکرات از ایالت آلاسکای آمریکا می گوید: به نظر می رسد که مردم متوجه شده اند که این کاهش مالیات طرحی موقتی بوده است.اما با توجه به اینکه اقتصاد آمریکا هنوز در ورطه بحران قرار داشته و بسیاری از خانواده های آمریکا در اقشار متوسط و کارگر این جامعه برای تامین هزینه های جاری خود با مشکل مواجه هستند آیا می توانند با یک افزایش مالیات نیز رو به رو شوند؟

تنها شخصی که در حال حاضر از تمدید طرح " کاهش مالیات در بخش اجتماعی " دفاع کرده و خواهان ادامه آن است " لری سومرس " مشاور سابق اقتصادی اوباما است که معتقد است در حال حاضر اقتصاد آمریکا هنوز بسیار ضعیف است و طبقه کارگر و متوسط آمریکا توان پرداخت مالیات بیشتر را نیز ندارد.

البته این خبر زمانی برای مالیات دهندگان آمریکایی بدتر می شود که بدانند بعضی از کاهش های مالیاتی که در زمان ریاست جمهوری بوش در آمریکا تصویب شده بود نیز در پایان سال 2012 به پایان می رسند و در صورتی که کنگره و رییس جمهور جدید با ادامه آنها موافقت نکنند میزان مالیات پرداختی شهروندان آمریکایی بیشتر نیز خواهد شد.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.