سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدهی آمریکا، یک سوم بدهی کل کشورهای جهان

30 سال پیش میزان بدهی آمریکا، فقط 1 تریلیون دلار بوده است اما همین اواخر از مرز 16 تریلیون دلار گذشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ريسرچ، در سال 2010 دولت فدرال فقط 310/72 هزار دلار خرج رستوران سناتورها کرده است . 900/005/4 میلیون دلار نیز صرف هزینه های اداری و شخصی سناتورها شده است .درسال 2013 جمعاً 7/3 میلیون دلار صرف حقوق و پاداش روسای جمهوری سابق آمریکا یعنی بوش و کلینتون خواهد شد .
 
آینده آمریکا به طور خودکار توسط سیاستمداران آمریکائی در حال نابودی است. اما متاسفانه هیچ درک درستی از این اتفاق ندارند. 30 سال پیش میزان بدهی آمریکا، فقط 1 تریلیون دلار بوده است. اما همین اواخر از مرز 16 تریلیون دلار گذشت . مثل هر انتخابات دیگری ، نامزدهای این دوره نیز دائماً قسم می خورند و قول می دهند که برای بدهی های ملی آمریکا کاری بکنند . اما هر دفعه هم هیچ اتفاقی نمی افتد .
برای بار چندم، سیاستمداران ما قول داده اند که اسب سرکش اقتصادی آمریکا را به کنترل درآورند . باز هم موجی از قوانین و دستورالعمل ها توسط کاندیداها برای حل مشکلات اقتصادی ارائه می شود که چیزی جز بار اضافی به دوش مالیات دهندگان آمریکائی نخواهد افزود.
برای بسیاری از آمریکائی ها این طرح ها واقعاً تعجب آور است . به همین خاطر لیستی از بدهی های آمریکا در این مقاله آمده است . اینها چیزهایی هستند که هر مالیات دهنده و البته رای دهنده آمریکائی باید بداند. دولت فدرال سالیانه یک تریلیون دلار از فرزندان ونوه های ما می دزد و به احمقانه ترین شیوه ای مصرف می کند .  
ایالات متحده آمریکا بیشترین میزان بدهی تاریخ جهان را دارد . سیاستمداران آمریکائی درحالی قول درست کردن اقتصاد را می‌دهند که خودشان به خرج کردن پول های مردم آمریکا معتاد شده اند .
آمریکا اگر به همین شیوه حرکت کند کل اقتصاد و کل سیستم مالی خود را ازدست رفته خواهد دید . زمان درحال تمام شدن است و ملت باید بداند چه اتفاقی داردمی افتد.
بسیاری از پدران ما نسبت به افزایش بدهی ها هشدار داده بودند . توماس جفرسون از روسای جمهور اولیه آمریکا می گوید : آرزو داشتم بندی به قانون اساسی آمریکا افزوده می شد . آرزو داشتم حق قرض کردن پول ازدولت فدرال سلب می شد.
اگر این اتفاق می افتاد چه می شد ؟ آمریکا چه جای زیبایی می شد اگر دولت فدرال فقط پولی را که در می آورد خرج می کرد ؟  
لیست زیر حقایقی در مورد بدهی ها و خرج های آمریکا است که همه باید آنها را بدانند :
-    وقتی اوباما وارد کاخ سفید شد، دولت آمریکا به ازای هر 7 دلاری که در می آورد 11 دلار خرج می کرد .
-    تا پایان سال مالی جاری دولت آمریکا 449/2 تریلیون دلار درآمد داشته ولی 538/3 تریلیون دلار خرج کرده است .
-    در طول سال مالی 2011 بیش از یک تریلیون دلار صرف چندین برنامه خدماتی شده است که هیچکدام شامل خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین تامین اجتماعی نبوده است .
-    در طی چهار سال، میزان هزینه کرد در شاخه بهزیستی، 32 درصد افزایش داشته است . باتوجه به افزایش تورم و ارزش دلار، این رقم در 30 سال گذشته به نسبت 378 درصد افزایش داشته است .
-    در حال حاضر 100 میلیون آمریکائی به نوعی به یکی از خدمات بهزیستی نیازمند هستند . بازهم این خدمات شامل تامین اجتماعی نمی شود.
-    در طی یک سال گذشته میزان متقاضیان شماره تلفن رایگان و دولتی افزایش چشمگیری داشته است . هم اکنون 16 میلیون آمریکائی از اوباما فون استفاده می کنند.
-    وقتی اوباما به ریاست جمهوری رسید 32 میلیون آمریکائی کوپن غذا میگرفتند که این رقم به 47 میلیون نفر رسیده است. همه این اتفاقات در شرایط بهبودی اقتصادی ادعایی دولت افتاده است .
-    دولت آمریکا اخیراً 27 میلیون دلار خرج ساختن کارگاه سفالگری در مراکش کرده است .
-    وزارت کشاورزی آمریکا اخیراً 300 هزار دلار خرج تبلیغات مصرف خاویار برای مردم آمریکا کرده است درحالی که بسیاری از مردم آمریکا به نان شبشان محتاجند.
-    در سال 2012 بنیاد ملی علوم ، 516 هزار دلار صرف تولید یک بازی تخیلی به نام prom week کرده است .
-    وزارت کشاورزی آمریکا ، اخیراً مبلغ 3/1 دلار به بزرگترین شرکت تولید اسنک جهان به نام pepsico داده است تا در نیویورک کارخانه ماست یونانی درست کند .
-    بنیاد ملی علوم اخیراً به دانشگاه pudue 370 هزار دلار پول داده است که صرف تحقیقات خودکند. قسمتی از تحقیق آنها شامل بررسی این نکته است که اگر گلف بازها فکر کنند سوراخ گلف بزرگتر است بهتر می توانند توپ را به درون آن بیندازند یا نه ؟
-    شاید باور نکنید اما دولت فدرال مبلغ 100 هزار دلار صرف خرید نوعی کیک ادراری در میشیگان کرده است .
-    بنیاد ملی علوم آمریکا اخیراً در نیویورک مبلغ 177/697 هزار دلار به یک گروه تئاتر موزیکال داده است که یک قطعه در مورد تغییرات آب و هوایی بسازند.
-    انستیتو ملی سلامت آمریکا 905/666 هزار دلار صرف کرد تا تاثیرات مثبت دیدن برنامه های تکراری تلویزیون را بر روی بینندگان بفهمد.
-    بنیاد ملی علوم طی یک برنامه 2/1 میلیون دلاری به عده ای پول داده که بفهمند سالخوردگان از بازی رایانه ای world of warcraft لذت می برند یا خیر؟
-    انستیتو ملی سلامت به محققان 731/548 هزار دلار پول داده تا نتیجه بگیرند کسانی که در دهه 30 زندگی شان به شدت مشروب مینوشند احساس ناپختگی و خامی دارند یاخیر؟
-    درسال 2011 انستیتو سلامت ، 537/597 هزار دلار خرج کرد تا بفهمد چرا شامپانزه ها مدفوع خود را پرتاب می کنند؟
-    آمریکا به اندازه کل کشورهای ناتو، چین ، روسیه ، ژاپن و هند پول صرف تسلیحات خود می کند . در حقیقت آمریکا 41 درصد بودجه نظامی جهان راخرج میکند . کشور دوم چین است آن هم با 2/8 درصد .
-    500 هزار کارمند دولت فدرال هستند که سالیانه 100 هزار دلار حقوق می گیرند.
-    در سال 2006 ، 12 درصد کارمندان دولت فدرال درآمدی بالغ بر 100 هزار دلار در سال داشتند که این رقم اکنون به 22 درصد رسیده است .
-    باورش سخت است اما بعضی از کارمندان دولت، یعنی 77 هزار نفر از برخی از فرمانداران ایالتی بیشتر پول می گیرند.
-    در طول سال 2010 برخی از کارمندان فدرال در واشنگتن دی سی 126 هزار دلار در سال پول میگرفتند.
-    در سال 2005 وزارت دفاع آمریکا به 9 غیرنظامی 170 هزار دلار یا بیشتر می داده است . باورود اوباما به کاخ سفید این تعداد به 214 نفر و درسال 2010 به 994 رسیده است .
-    اگر باور کنید برخی از بازنشستگان دولتی آمریکا، تا آخر عمر از حقوق سالیانه 100 هزار دلار در سال بهره مندند . اسامی چون دیک چنی، دیک گفارت، ترفت لات ، باب دال و نوت گینگریچ از آن جمله اند .
-    در سال 2010 دولت فدرال فقط 387/33 هزار دلار برای موی سناتورها خرج کرده است .
-    در سال 2010 دولت فدرال فقط 310/72 هزار دلار خرج رستوران سناتورها کرده است .
-    در سال 2010 900/005/4 میلیون دلار از پول مردم آمریکا صرف هزینه های اداری و شخصی سناتورها شده است .
-    در سال 2013 جمعاً 7/3 میلیون دلار صرف حقوق و پاداش روسای جمهوری سابق آمریکا یعنی بوش و کلینتون خواهد شد .
-    در سال 2011 دولت 4/1 میلیارد دلار فقط خرج اوباما شده است .
-    در سال 1983 کمتر از 30 درصد از آمریکائی ها از دولت کمک مالی دریافت می کرده اند که این رقم اکنون به 49 درصد رسیده است.
-    تعداد آمریکائی هایی که نیازمنددرمان دولتی هستند تا سال 2025 به 2/73 میلیون نفر خواهد رسید درصورتیکه این رقم فعلاً 7/50 میلیون نفر است .
-    در طول 75 سال گذشته بهداشت و درمان آمریکا با 38 تریلیون دلار کسری مواجه بوده است . این یعنی 44/328 هزار دلار به ازای هر خانواده در ایالات متحده آمریکا.
-    امروز در آمریکا، 61 میلیون آمریکائی از یک فرم از حمایت تامین اجتماعی استفاده می کنند. این تعداد به 91 میلیون نفر در سال 2035 خواهد رسید.
-    تا 75 سال آینده سیستم تامین اجتماعی آمریکا با 134 تریلیون دلار کسری بودجه مواجه خواهد شد.
-    وقتی باراک اوباما قدم به کاخ سفید گذاشت ، بدهی ملی آمریکا 6/10 تریلیون دلار بود اکنون به 2/16 تریلیون دلار رسیده است. این یعنی یک افزایش 6/5 درصدی در طی فقط 6 سال  
-    برای چهارمین سال پیاپی کسری بودجه دولت فدرال یک تریلیون دلار شد. این یعنی حتی اگر در هر ثانیه یک دلار آن هم به مدت 000/31 هزار سال خرج کنید می شود یک تریلیون دلار  
-    اگر شما هرروز یک میلیون دلار خرج می کردید هنوز یک تریلیون دلار تمام نشده بود.
-    بعضی ها می گویند به درآمد پولدارها مالیات ببندید . متها بدهی ما آنقدر بالاست که اگر مثلاً بیل گیتس تاآخرین سکه اش را به دولت بدهد فقط کفاف 15 روز بودجه دولت را میدهد.
-    هم اکنون آمریکا به اندازه همه کشورهای یونان ، پرتغال و اسپانیا و ایرلند بدهی دارد.
-    هم اکنون آمریکا به اندازه یک سوم کل کشورهای جهان بدهی دارد
-    بین سالهای 2007 تا 2010 میزان تولیدناخالص ملی آمریکا 26/4 درصد رشد داشته در حالیکه در همین زمان تورم 61 درصد رشد داشته است .
-    بدهی ملی آمریکا هم اکنون 5 هزار برابر زمانی است که فدرال رزرو تاسیس شده است. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.