سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

درخشش هنرمند کاشانی در نمایشگاه بین المللی مینیاتور الجزایر

در پنجمین نمایشگاه تخصصی بین المللی مینیاتور، تذهیب و هنرهای تزیینی الجزایر هنرمندان ایرانی با کسب رتبه اول در تذهیب و سوم در مینیاتور خوش درخشیدند.

به گزارش  خبرنگار  باشگاه خبرنگاران اصفهان وبراساس گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، سوده سادات رضویه از کاشان رتبه اول تذهیب و سیده حاجی اسماعیلی از اصفهان نیز رتبه سوم مینیاتور را در جمع 23 کشور شرکت کننده در این جشنواره بین المللی در شهر تلمسان الجزایر بدست آوردند.

محمد نباتی از هنرمندان ایرانی و عضو هیات داوران تعیین بهترین آثار این نمایشگاه در این باره گفت: 22 تابلوی نفیس هنرمندان کشورمان در مقایسه با بیش 200 تابلو نفیس از دیگر هنرمندان کشورهای مختلف بسیار متمایز، برجسته و در معرفی هنر ایرانی اسلامی کشورمان موفق بودند.

عضو ایرانی هیات داوران پنجمین نمایشگاه تخصصی مینیاتور و تذهیب الجزایر یادآورشد: نفرات اول این دوره از مسابقات در رشته های مختلف شش هزار دلار و نفرات دوم نیز 2 هزار دلار جایزه دریافت کردند.

هنرمندان کشورمان از شهرهای مختلف از جمله اصفهان و کاشان آثار مینیاتور، خطاطی، نقاشی و تذهیب، هنر فاخر ایرانی اسلامی را در این نمایشگاه 9 روزه به نمایش گذاشتند.

هنرمندان ترکیه، پاکستان، هند، روسیه، تونس، جمهوری آذربایجان، لبنان، فلسطین، سودان، اردن، مغرب، عربستان سعودی، مصر، عراق، ژاپن، فرانسه، هلند و ازبکستان نیز هنرهای بومی خود در زمینه های یاد شده را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

گفتنی است نمایشگاه تخصصی مینیاتور و تذهیب الجزایر همه ساله و در فصل پاییز به همت وزارت فرهنگ این کشور برگزار می شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.