سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین بانوی المپیکی اسکی آلپاین:

بدون مربی بدنسازی تمرین می کنیم

اولین بانوی المپیکی اسکی آلپاین کشورمان گفت: برای آمادگی هر چه بهتر در رقابت های سهمیه المپیک 2014 تمرینات بدنسازیمان را بدون مربی پیگیری می کنیم.

مرجان کلهر در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: من به همراه فروغ عباسی بازیکان تیم ملی اسکی آلپاین هستیم که تمرینات بدنسازی خود را از 15 مهر ماه آغاز کرده ایم البته زیبا کلهر هم قرار بود به اردو اضافه شود که به دلیل مشکلات شخصی هنوز به تمرینات نرسیده است.

وی افزود: بدون مربی مشکلی برای ما ایجاد نکرده است سالهای گذشته مجبور بودیم در آکادمی ملی المپیک تمرین کنیم و به همین علت فقط یک وقت محدود 2 ساعته هر روز به ما داده می شد اما امسال که بانوان خودشان تمرین می کنند در پیست شمشک هستیم و صبح و بعد از ظهر تمریناتمان را پیگیری می کنیم و بسیار از روند کارمان رضایت دارم.

کلهر پس از گذراندن اردوی بدنسازی برای حضور در اردوی روح یخ راهی اتریش می شود .

وی در این باره گفت: مشکل روادید ممکن است سفر ما را هم مانند تیم آقایان به تاخیر انداخت، قرار بود 9 آبان به اتریش برویم که اکنون زمان آن تا 17 آبان به تعویق افتاده است.

ملی پوش اسکی آلپاین کشورمان اضافه کرد: در اتریش به همراه سرمربی بلغاری و علیداد ساوه شمشکی به عنوان مربی تمرین خواهیم کرد زیرا اسکی بدون حضور مربیان مرد کار بسیار دشواری هست و آنها باید باشند تا سازماندهی کنند، دروازه ها را بکارند و کارهایی که واقعا از پس خانم بر نمی آید و به حضور آقایان نیازمند هستیم.

اولین بانوی المپیکی اسکی آلپاین کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا امسال هم می تواند سهمیه المپیک 2014 سوچی را کسب کند یا خیر بیان کرد: تمام تلاشم را می کنم که این اتفاق تکرار شود،‌ تجربه حضور در المپیک 2010 ونکوور و پرچم دار کاروان ایران بودن بسیار برایم لذت بخش بود، هر چند در مسابقات قهرمانی جهان پیش از آن شرکت کرده بودم اما المپیک بسیار با رقابت های دیگر متفاوت بود وهمه قهرمانان را دیدیم.

وی اضافه کرد: ملی پوشان ایران اکنون بسیار باقدرت بازی می کنند و پوئن های ما بسیار به هم نزدیک است و کار برای کسب سهمیه سخت تر شده است .

کلهر خاطر نشان کرد: مسابقات ایران هم با حضور نماینده فدراسیون جهانی و به صورت بین المللی برگزار می شود وصد درصد برای ارتقای پوئن بازیکنان ایران بسیار موثر است وامکان سهمیه گرفتن در ایران را داریم اما اگر شرایطی پیش بیاید و فدراسیون اسکی تدارکی ببیند که در یکی یا دو مسابقه حارج از کشور هم برویم بسیار بهتر است و برای پیشرفت بازیکنانمان لازم است.

پرچم دار کاروان ایران در المپیک 2010 درباره شرایط پیست های ایران برای اسکی آلپاین بیان کرد: در همه جای دنیا و جاهایی که مسابقه می دهیم شرایط پیست به صورت یخ است این در حالی است که در ایران فقط دو هفته اول فروردین شرایط یخ در پیست اسکی وجود دارد و برای بازی بسیار مناسب است در زمان های دیگر از آنجا که برف طبیعی وجود دارد و برف نرم ولطیف است بازی بسیار راحت است و کمکی به بهبود بازی ما نمی کند.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال رقابت های قهرمانی جهان را نیز در پیش داریم بهتر است که در ایران شرایط یخ را فراهم کنند واگر نشد شرایطی فراهم آورند تا ما در خارج از ایران و روی پیست های یخی اسکی بازی کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم .

کلهر تاکید کرد: علاوه بر بازیکنان تیم ملی بانوان اسکی آلپاین ، اسکی بازان دیگری مثل فاطمه کیادربند سری و میترا کلهر هستند که اکنون تمرینات خود را به صورت خصوصی پیگیری می کنند میترا کلهر یک ماه است که با هزینه شخصی خود در خارج از کشور تمرین می کند، هر چند آنها طبق آیین نامه جزو 3 نفر تیم ملی نیستند و در اردوها حاضر نمی شوند اما در مسابقات حریفان سرسختی برای ما به شمار می آیند./آق
برچسب ها: اسکی ، آلپاین ، کلهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.