سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی دهمی دختران نوجوان والیبالیست؛

مربی اسبق تیم ملی والیبال بانوان نوجوان:مشکل اصلی نوجوانان محمدی و وادی هستند/بازیکنان اعزامی در اصول اولیه متبحر نبودند

تیم ملی والیبال بانوان رده سنی نوجوانان در این دوره از مسابقات والیبال قهرمانی قاره کهن با یک پله سقوط در مکان دهمی رده بندی آسیا قرار گرفت.

نسرین خزانی ، مربی اسبق تیم ملی والیبال بانوان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود:برای حضور این تیم در مسابقات آسیا من در 11 دوره اردوی تدارکاتی دراختیار تیم ملی بودم، برخی از بازیکنان حاضر در تمرینات والیبال را از صفر شروع کردند ولی برخی ها هم آشنائیشان از والیبال در حد پنجه و ساعد بود.

وی گفت: من بزرگ ترین مشکل تیم ملی نوجوانان را در وجود علی رضا محمدی وا براهیم مرادی می بینم،‌ عملکرد و نوع تمرین دهی آنها در طول 11 اردویی که من درکنار تیم ملی بودم به هیچ عنوان اصولی و علمی نبود حتی پروین یاد آور سرمربی تیم ملی هم به این موضوع اذعان داشت.

وی تصریح کرد: والیبالیستهای تیم ملی باید در طول این دو سال اردوی تدارکاتی و تمرین منسجم، بیش از اینها رشد می کردند ولی حال می بینیم که دختران نوجوان اعزامی به چین هنوز بسیار ی از تاکتیک های اولیه والیبال رانمی دانستند درچنین شرایطی طبیعی است که ما در مکان دهم مسابقات آسیایی قرار بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: ما پس از سی و سه سال در نخستین حضورمان در مسابقات آسیایی نوجوانان موفق به شکست تیم های هلند و ویتنام شدیم ولی در این دوره مغلوب این 2 تیم شدیم.

خزانی گفت: اگر من مربی تیم ملی بودم باید بررسی می کردم که چرا پس از یکسال و نیم تمرین یک بازیکن هنوز جابجایی با اسپک کوتاه را بلد نیست و یا اینکه پست های سرعتی و قدرتی تیم مشخص نیستند، شاهد بودیم که والیبالیست های پست سرعتی انتخاب شده و اعزامی به چین توانایی گرفتن پاس ها را نداشتند تا روزی که من در کنار تیم ملی بودم (فروردین ماه سال 1391) حتی یک روز هم با این سرعتی ها تمرین توپی کار نشد.

مربی اسبق تیم ملی والیبال بانوان نوجوانان خاطرنشان کرد: ما در مسابقات دوره قبل بسیار عالی بازی کردیم عملکرد این تیم با تیمی که 2 سال گذشته در مالزی به مقام نهمی رسید تفاوت های زیادی دارد در صورتی که بازیکنان منتخب از نظر قدی و فیزیکی در شرایط ایده آلی قرار داشتند خزانی یادآور شد: علی معمری وقتی به عنوان مشاور فنی انتخاب شد اعلام کرد که هیچ یک از اعضای کادر فنی نباید به جز تیم ملی نوجوانان در تیم های دیگر از جمله باشگاهی مشغول به کار شوند در صورتیکه وی در کنار مشاور فنی تیم ملی دختران به عنوان آنالیزور تیم ملی والیبال نشسته مشغول به کار بود و همراه آنها در مسابقات پارالمپیک لندن شرکت کرد./آق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.