سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

پیشرفت 60درصدی کمیته خودکفایی پالایشگاه خانگیران در ساخت قطعات داخل

رئیس کمیته خود کفایی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از پیشرفت 60درصدی کمیته خودکفایی پالایشگاه خانگیران در ساخت قطعات داخل خبر داد.

محمد یوسفیان در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به راه اندازی کمیته خودکفایی از سال 1380 در این پالایشگاه افزود: این اقدام در راستای ضرورت توجه بیش از پیش به دانش و اندیشه متخصصان این پالایشگاه صورت گرفته است.

وی با بیان این که بحث تجهیزات ساخت داخل موضوع جدیدی در این پالایشگاه نیست اظهارداشت: این تفکر از بدو راه اندازی پالایشگاه حاکم بوده است .

یوسفیان دیدگاه مدیران ارشد پالایشگاه خانگیران را توجه به متخصصان داخلی دانست و بیان داشت: ما به جای این که قطعات را از خارج خریداری کنیم سعی کرده ایم در زمینه تامین قطعات مورد نیاز صنعت نفت و گاز، اولویت را به متخصصان داخلی بدهیم زیرا متخصصان داخلی قطعات را بهتر از نمونه خارجی طراحی و به مرحله اجرا می رسانند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر در بخش تجهیزات مکانیکی 95 درصد قطعات را در داخل کشور تهیه می کنیم.

وی ادامه داد: در بخش اورهال در سال های 89 و 90 از هیچ گونه قطعه خارجی استفاده نکرده ایم.

یوسفیان با بیان این که این پالایشگاه نخستین کمیته خودکفایی در بین سایر پالایشگاه های کشور را

راه اندازی کرده است تاکید کرد: با توجه به تجربیات و تخصص مهندسان پالایشگاه خانگیران در ساخت قطعات مورد نیاز صنعت نفت و گاز، این پالایشگاه آمادگی دارد تا نیازهای سایر پالایشگاه را مرتفع کند.

رئیس کمیته خود کفایی پالایشگاه خانگیران اضافه کرد: در حال حاضر در بخش قطعات ابزار دقیق 40 درصد، برق 40 درصد، مواد شیمیایی 35 درصد نیازها از داخل تامین می شود.

وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی بر اساس چشم انداز شرکت، باید در طول سه سال آینده در زمینه تامین قطعات ساخت داخل شامل ابزاردقیق، برق، مواد شیمیایی و مکانیک باید به 85 درصد برسیم. /س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.