سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

افزایش 15 درصدی تولید ماهی در اردبیل

مدیر شیلات و آبزی‌پروری استان اردبیل گفت: امسال میزان تولید ماهیان سردابی و گرمابی در استان اردبیل بیش از 15 درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ میر آرمان واعظی امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه شیلات و آبزی‌پروری اردبیل افزود: در این استان بیش از 300 مزرعه پرورش ماهی راه‌اندازی شده که ما در پرداخت تسهیلات حمایتی بخش کشاورزی از دارندگان طرح‌های آبزی‌پروری حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این مزارع به شکل دو منظوره احداث شده است، گفت: در مزارع پرورش ماهی سعی شده است امکانات و تاسیسات در حد توسعه کمی و کیفی تولید محصول ارتقا یابد.

مدیر شیلات و آبزی‌پروری استان اردبیل با اشاره به فرارسیدن فصل برداشت ماهیان سردابی در استان افزود: در مجموع امسال یک هزار و 500 تن ماهی سردابی در این استان تولید می‌شود که به نظر می‌رسد محصول تولیدی و فرآوری شده مناسب و مطلوب باشد.

وی همچنین از تولید 2 هزار تن ماهی گرمابی در این استان خبر داد و گفت: در مجموع 3 هزار و 500 تن ماهی گرمابی و سردابی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که نسبت به پارسال 500 تن افزایش محصول را شاهد هستیم.

واعظی در ادامه افزود: این استان می‌تواند به قطب تولید ماهیان سردابی تبدیل شود به شرط آنکه بتوانیم از منابع آبی موجود حداکثر استفاده را بکنیم و در حوزه رشد و عمل‌آوری ماهیان توجه و دقت لازم را داشته باشیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، ماهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.