سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با شيوع بيماري وبا در عراق؛

آيا از اعزام زائران ايراني به عتبات عاليات جلوگيري مي شود؟

ضرورت جلوگيري از اعزام زائران به كشور عراق و ورود دام هاي قاچاق به كشور از سئوالات خبرنگاران از رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دكتر محمد مهدي گويا، رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت صبح امروز 1 آبان ماه در حاشيه نخستين كنگره بين المللي ايدز ايران در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شيوع بيماري وبا در كشور عراق به زائران عتبات عاليات آموزش هايي در خصوص پيشگيري از اين بيماري داده مي شود.

وي ادامه داد: از زائران ايراني خواهشمنديم در عراق از آب هاي بسته بندي شده استفاده كنند و به توصيه هاي بهداشتي مسئولان كاروان ها دقت كنند.

دكتر گويا تصريح كرد: تاكنون 22 ايراني كه مبتلا به وبا از عراق سفر كرده اند شناسايي و درمان شده اند كه اين افراد از زائران نبوده اند.

وي افزود: بيماري وبا در منطقه كردستان عراق و شهرهاي كركوك و سليمانيه شايع شده كه ارتباطي به مسافرت زائران نداشته و نيازي به جلوگيري از اعزام آنها نيست.

رئيس مركز مديريت بيماريهاي واگير وزارت بهداشت در خصوص احتمال ورود دام قاچاق به ايران در آستانه عيد قربان گفت: با هماهنگي هاي صورت گرفته سازمان دامپزشكي كنترل هاي سختگيرانه اي را در تمام مرزهاي رسمي كشور اعمال مي كند و جاي نگراني نيست اما در صورت قاچاق دام شرايط متفاوت خواهد بود./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.