سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

طراحی سیستم کنترل اتوماتیک بار ژنراتور اضطراری پالایشگاه خانگیران

مسئول تعمیرات برق پالایش و سرویس های وابسته شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از طراحی سیستم کنترل اتوماتیک بار ژنراتور اضطراری پالایشگاه خانگیران خبر داد.


علی تشکری در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با تشریح کار ژنراتور افزود: دیزل ژنراتورها نباید بدون بار کار کنند و در گذشته کنترل توان مصرفی برق دیزل ژنراتور را یک سیستم مکانیکی برعهده داشته است که در اثر گذشت زمان معیوب شده و قابل استفاده نبوده است.

وی همچنین از بروز رسانی این سیستم خبر داد و اظهارداشت: در حال حاضر ما با اتکا به توان مهندسان و متخصصان پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد و از طریق مهندسی معکوس این سیستم را طراحی و به صورت PLC و نرم افزار مانیتورینگ به روز کرده ایم.

تشکری تصریح کرد: این سیستم علاوه بر کنترل بارالکتریکی، عملیات مانیتورینگ را با نصب یک دستگاه کامپیوتر در محل اتاق کنترل نیروگاه انجام می دهد و این مهم توسط اپراتور قابل مشاهده و کنترل است.

این مقام مسئول در ادامه به کارکرد این سیستم اشاره و بیان داشت: کارکرد این سیستم به گونه ای است که بارکنترلی را در 20 پله 5/37 کیلوواتی می تواند به صورت اتومات، دستی و نیز محلی و کنترل از راه دور در سرویس قرارداده و در صورت نیاز خارج کند.

وی با بیان این که اگر این سیستم در حالت اتوماتیک و کنترل از راه دور تنظیم باشد در هنگام استارت ژنراتور این بار به صورت نرم و پله وار بر روی آن قرار می گیرد اضافه کرد: پس از قرارگرفتن بارهای عملیاتی پالایشگاه روی دیزل ژنراتور در زمان بسیار کوتاه (250 میلی ثانیه) و قبل از این که گاورنر ژنراتور تغییری در بار احساس کند بارکنترلی را از روی آن برخواهد داشت.

تشکری تاکید کرد: با توجه به طراحی انجام شده، وابستگی به سازنده اصلی که یکی از کشورهای غربی است مرتفع شده و سیستم توسط مهندسان داخلی طراحی و در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد اجرایی شده است.

مسئول تعمیرات برق پالایش و سرویس های وابسته پالایشگاه خانگیران در ادامه به مزیت های این سیستم اشاره کرد و بیان داشت: سرعت بالا، پایداری عملکرد ژنراتور، سهولت کار اپراتور و امکان گزارش گیری از اتفاقات از مزیت های این سیستم می باشد.

وی یادآور شد: طراحی و اجرای این پروژه با اعتباری بالغ بر 90 میلیون ریال و صرفه جویی معادل400 میلیون ریال صورت پذیرفته است./س 

برچسب ها: طراحی ، سیستم ، پالایشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.