سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

شیراز میزبان مراسم پایانی دومین جشنواره ملی شعر و ادب طلاب و دانشجویان

مراسم پایانی دومين جشنواره ملي شعر و ادب طلاب و دانشجويان از امروز در دانشگاه صنعتی شیراز برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان این مطلب، افزود : 700 شاعر جوان کشور 9 هزار اثر خود را در سه رشته شعر ، مجموعه شعر منتشر نشده و مقاله به این جشنواره ارسال کردند .
جلیل دارا گفت : شهدای جهاد علمی ، انقلاب اسلامی ، اهل بیت (ع ) و بخش آزاد ، بخش های این جشنواره بود و از مجموع شرکت کنندگان آن 80 درصد دانشجو، 20 درصد طلبه و70 درصد مرد و 30 درصد زن بودند.
وی افزود: برترین های این جشنواره در قالب نفرات اول تا سوم انتخاب نشده اند و به همه آنها هدیه نقدی پنج میلیون ریالی اهدا خواهد شد .
مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم ،‌ تحقیقات و فناوری گفت: روز نخست مراسم پایانی این جشنواره ، شب شعری با عنوان شب شور شهدای جهاد علمی برگزار می شود و آثار ارسالی به این جشنواره در کتابی منتشر و به دانشگاه ها ارسال خواهد شد .
دارا افزود: تلاش برای جهت دهی شعر با مضامین ارزشمند و معارف انقلاب اسلامی ، شناسایی استعدادهای برتر شعر انقلاب اسلامی و بستر سازی برای محک آنها و پیوند حوزه و دانشگاه از مهمترین اهداف برگزاری دومین جشنواره ملی شعر و ادب طلاب و دانشجویان است .
دبیر این جشنواره نیز در این نشست گفت: به چهار برگزیده بخش مجموعه شعر منتشر نشده جایزه ادبی ویژه شهید احمد زارعی اهدا خواهد شد و تلاش می کنیم ازخالقان آنها برای انتشار این آثار حمایت کنیم .
میلاد عرفان پور افزود : در این جشنواره برخلاف دیگر جشنواره ها تلاش کرده ایم علاوه بر دید برداشت محور و انتخاب برترین ها ، شاعران مستعد را که می توانند با آموزش ، به معیاری برای شعر امروز تبدیل شوند انتخاب کنیم و قرار است این افراد در دوره هایی ، آموزش ببینند .
وی گفت : مراسم پایانی دومین جشنواره ملی شعر و ادب طلاب و دانشجویان با برگزاری نشستی تخصصی درباره آسیب شناسی شعر جوان امروز و تهدیدها و فرصت های آن با حضور استادانی از سراسر کشور همراه خواهد بود ./س

برچسب ها: جشنواره ، شعر ، طلاب ، دانشجویان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.