سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

رونمايي از نانو فناوري توليد شده در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان

فناوري نانو سيليكا كه به دست متخصصان شركت فدك، از شركت هاي دانش بنيان مستقر در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان توليد شده است رونمايي شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان در خصوص اين نانو فناوري اظهار كرد: نانو سیلیکا شامل مجموعه‌ای از ذرات کوچک ""SiO2 است که از طریق پیوندهای شیمیایی به یکدیگر متصل شده و ذرات بزرگتری را تشکیل می‌دهد.

محمود شيخ زين الدين افزود: دانش فني اين طرح در مقياس آزمايشگاهي با حمايت شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، تكميل و خط توليد صنعتي آن با سرمايه گذاري بخش خصوصي راه اندازي شده است.

وي ادامه داد: مزیت اصلی نانو سیلیکا در مقایسه با سیلیکا مساحت سطح بالای این ماده است که باعث می‌شود در بستر مورد استفاده برهمکنش بیشتری از خود نشان دهد.

شيخ زين الدين اضافه كرد: اين ماده مي تواند با مقدار مصرف پايين تر، اثرات نهايي بهتري نسبت به ميكروسيليكا داشته باشد، به طور مثال در صنايع سيمان، استفاده از نانو سيليكا اثراتي 14 برابر همان ميزان ميكروسيليكا از نظر اقتصادي دارد.

رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان گفت: اين محصول به طور كامل بر فناوری و مواد اوليه داخلي استوار بوده و كيفيت نهايي آن در كنار قيمت مناسب، امكان رقابت با توليد كنندگان مطرح خارجي را فراهم مي كند.

وي با بيان اينكه نانو سيليكا كاربردهاي زيادي دارد، گفت: از کاربردهای پودر نانوسیلیکا مي‌توان به مواردي چون؛ کاربرد نانوسیلیکا در صنایع رنگ به عنوان مات کننده‌، افزایش دهنده غلظت، افزایش دهنده مقاومت محیطی و خواص سایشی رنگ؛ در صنعت لاستیک به عنوان پرکننده و افزايش دهنده استحکام و طول عمر لاستیک و در سازه‌های بتنی و ترکیبات سیمانی به عنوان افزايش دهنده مقاومت محیطی بتن، اشاره کرد.

شيخ زين الدين ادامه داد: همچنين اين محصول مي تواند در صنايع كاغذ، پلاستيك، كامپوزيت و صنايع كشاورزي نيز مورد استفاده قرار گيرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.