سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (Ics) در تاجکستان افتتاح می شود

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (Ics) در تاجکستان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام( Ics) در شیراز گفت: شعبه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (Ics) با همکاری آکادمی تاجکستان در این کشور افتتاح می شود.
جعفر مهراد اظهار داشت: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ، سازمان بین المللی است که توسط وزرای آموزش عالی تحقیقات علمی و کشورهای اسلامی در چهار نشستی که در باکو پایتخت آذربایجان در سال 2008 برگزار شد به تصویب رسید.
وی افزود: 57 کشوراسلامی در این پایگاه ازحقوق علمی و تحقیقاتی برخوردار هستند و از این رو پیش بردن برنامه های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ، مستلزم همکاری با همه کشورهای اسلامی است.
مهراد بیان داشت: بر اساس این تفاهم که بین پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (Ics) در شیراز و تاجکستان منعقد شد یک سال فقط بر روی تحقیقات علمی مربوط به تاجکستان (Ics) فعالیت می شود و از سال دوم به پیشنهاد تاجیکستان مقرر شد کشورهای ازبکستان، قرقیزستان ، افغانستان و ترکمنستان به این آکادمی بپیوندند و ماموریت های تحقیقاتی مربوط به Ics در آکادمی صورت بگیرد.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام Ics ادامه داد: اجرای این هدف ، مستلزم وجود شرایطی است از جمله این که نیروهای انسانی تاجیک دراین زمینه واجد ویژگی لازم باشند و پروژه های مربوط به ICS مرتبط با رشته های فناوری اطلاعات و کامپیوترباشد.
مهراد گفت: همچنین پایگاه علوم اسلامی ، این افراد را تربیت کند و ضمن آموزش مسائل سخت افزاری و نرم افزاری ، هزینه آموزش و حقوق ماهانه آنها از ICS درشیراز تامین شود لیکن کشور تاجیکستان فضای لازم را برای ایجاد شعبه در اختیارICS قرار دهد و در مرحله بعد، نشریات علمی پنج کشور نامبرده درآکادمی تهیه و در اختیارICS قرار داده شود.
مهراداضافه کرد: همچنین مقرر شده است ، بنگاه نشرمشترکی برای چاپ مجلاتی که مورد تایید است ، دایرو Ics در این زمینه سرمایه گذاری کند .
وی بیان کرد: دراین بنگاه برای کسب تجربیات ، ابتدا نشریات تاجکستان و پس از آن پنج کشور یاد شده منتشر شود و سپس در اختیار 57 کشور اسلامی قرار گیرد .
در ادامه این نشست رییس انستیتو حقوق فلسفه و سیاست شناسی آکادمی ملی علوم جمهوری تاجکستان گفت: از این طریق ، مجلات تاجیکستان و پنج کشور دیگر جمع آوری و در اختیار کشورهای جهان اسلام قرار داده می شود .
شمال اف ، اظهار داشت: اساس و پیشرفت هرکشوری درعلم های مشخص آن است و ما تلاش می کنیم با بهره گیری از دانشمندان خود ، به عرصه پیشرفت دست یابیم .
وی اضافه کرد: Ics از 57 کشور اسلامی تشکیل شده و این مرکز به مثابه یک دایره المعارف برای آنها به شمارمی آید و امیدواریم برای کشورهای آسیای مرکزی تاثیر خوبی داشته باشد و مقالاتی که در اینجا جمع آوری می شود بتواند پاسخگوی نیازدنیا باشد.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) شبکه اطلاع رسانی علمی است که راهبری مناسب و نظارت بر وضع انتشارات علمی ، برنامه ریزی برای ارزیابی استنادی انتشارات علمی ، ارزش گذاری کمی، کیفی ، رتبه بندی مجلات و سایر تولیدات علمی و ثبت در فهرست ISC از مهمترین وظایف آن است .
دفتر اصلی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز است ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.