سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تولید سالانه 16 تن گوشت شتر مرغ در پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد از تولید سالانه 16 تن گوشت شتر مرغ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حسن روحی صبح امروز در بازدید از مزارع پرورش شتر مرغ پارس آباد گفت: در حال حاضر 200 راس شتر مرغ در تنها واحد پرورشی این شهرستان نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه گوشت شترمرغ در گروه گوشتهای قرمز طبقه‌بندی شده و از ارزش غذایی بسیار بالایی برخورداراست، افزود: گوشت شتر مرغ یکی از کم چرب‌ترین و سالم‌ترین نمونه‌های گوشت قرمز در چرخه غذایی است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد میزان کالری، کلسترول و چربی آن حتی از گوشت مرغ و بوقلمون هم کمتر بوده و به همین دلیل یکی از مناسب ترین گروههای غذایی برای بیماران قلبی، عروقی و افراد دچار چربی خون بالا است.

روحی افزود: به دلیل همین خاصیت منحصر به فرد زمینه توسعه مزارع پرورش شتر مرغ نه تنها تاثیر مثبتی در عادات غذایی مصرف کننده داخلی خواهد داشت بلکه می تواند بازارهای رقابتی را نیز متاثر کند.

وی با تاکید به درآمد زایی و ایجاد زمینه های اشتغال در پرورش این پرنده گفت: افرادی که مایل به ایجاد مزرعه پرورش شتر مرغ باشند می توانند طرح خود را در کارگروه های توسعه کشاورزی مطرح و در صورت جلب موافقت به بانکهای عامل برای اعطای تسهیلات معرفی شوند.

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد افزود: اولویت اعطای تسهیلات به افراد بیکار است و از همین رو فرصت مناسبی برای کار آفرینی و ایجاد شغل پایدار فراهم می کند.

روحی همچنین با اشاره به تصویب 460 طرح کشاورزی با اعتبار 280 میلیارد ریال در پارس آباد طی سال جاری گفت: به دلیل فعال شدن کارگروه توسعه کشاورزی در منطقه طرحهای کشاورزی می تواند در سریع ترین زمان ممکن به صورت کارشناسی بررسی و برای اجرای آن تسهیلاتی اعطا شود./س 

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، گوشت ، شتر ، مرغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.