سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

اشتغال 600 هزار نفر در واحدهای صنعتی کشور

600 هزار نفر در واحدهای صنعتی کشور مشغول به کارند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: در حال حاضر 687 شهرک و ناحیه صنعتی فعال در کشور داریم که بالغ بر 600 هزار نفر شاغل در واحدهای صنعتی آن مشغول به کار هستند.
جعفر صادقی در مراسم افتتاح شرکت بسته‌بندی در شیراز اظهار داشت: در 687 شهرک و ناحیه صنعتی کشور 28 هزار و 500 واحد صنعتی در حال تولید هستند.
وی افزود: امسال که سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، تمام برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی این است که با تامین امکانات و پشتیبانی از صنایع کوچک کشور که بار اصلی اشتغال و تولید بر دوش آنهاست فعالیت‌های تولیدی رونق روز‌افزونی پیدا کند.
صادقی بیان کرد: اعتقاد ما این است که در حال حاضر در کشور به لحاظ ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ایجاد زیرساخت‌های لازم از نظر کمی توسعه خوبی داشته‌ایم و اکنون بیشتر توان را باید بر توسعه کیفی شهرک‌های صنعتی قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دغدغه واحدهای صنعتی تسهیلات بانکی و مسائل و مشکلات مرتبط با نرخ ارز است.
این مسئول اضافه کرد: انتظار ما از شبکه پولی و مالی کشور این است که امسال را به طور ویژه از تولید ملی حمایت کنند.
وی بیان کرد: در بحث تخصیص ارز با راه‌اندازی اتاق مبادلات ارزی تا حدودی مشکل واحدهای صنعتی کاهش می‌یابد اما انتظار صنعتگران این است که نرخ فعلی ارز ارائه شده اتاق مبادلات ارزی با نرخ ارز مرجع فاصله بسیاری نداشته باشد.
معاون سازمان صنایع کوچک تصریح کرد: وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی ترتیبی اتخاذ کنند که فاصله نرخ ارز مرجع و نرخ فعلی ارز در اتاق مبادلات ارزی کمتر شده تا در قیمت تمام شده کالا از نرخ ارز استفاه شود و در تامین تجهیزات نیز مشکلی پیش نیاید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سال جاری آمار پوشش شبکه گاز شهرک‌های صنعتی کشور که در حال حاضر 92 درصد است به 95 درصد می‌رسد.
صادقی ادامه داد: بالغ بر 15 میلیارد تومان پروژه گازرسانی در کشور تعریف شده و با اجرایی شدن آن در حل مشکل جایگزینی سوخت با گاز طبیعی به صنعتگران کمک خوبی می‌شود./س

برچسب ها: اشتغال ، صنعتی ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.