سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت انگلیس به سرپوش گذاشتن بر اقدامات خاندان سلطنتی متهم شد

یک گروه ضد سلطنتی در انگلیس، دولت این کشور را به سرپوش گذاشتن بر اقدامات خاندان سلطنتی متهم کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، گروه جمهوری که یک گروه ضد سلطنت طلب است، دولت را متهم می‌کند که با وتو کردن طرح آزادی دسترسی به مکاتبات اعضاي خانواده سلطنتي با وزرا بر اقدامات خاندان سلطنتی برای نفوذ در کابینه سرپوش می‌گذارد.

این گروه که در تبلیغات خود خواهان تشکیل «یک بریتانیای دموکرات با رییس دولت منتخب است» می‌گوید که وزرای دولت با اعضاي خانواده سلطنتي برای ادامه حفظ اسرارخاندان سلطنتی دسیسه چینی کرده اند.

اخیرا دومینیک گریو،دادستانی کل، تصمیم یک دادگاه عالی تجدید نظر مقامات عالی رتبه را که اجازه می داد، عموم مردم انگلیس به تلاشهای خاندان سلطنتي برای نفوذ در سیاستمداران و کارمندان دولت، دسترسی پیدا کنند، بلوکه کرد.

این گروه ضدسلطنتی همچنین تصمیم دادستان کل را به عنوان یک اقدام برای محافظت از چارلز و خاندان سلطنتی از بررسی دقیق عنوان و اعلام کردند که این اقدام برای این انجام گرفته است که برای مردم انگلیس این گونه وانمود شود که خاندان سلطنتی و وارثان تاج و تخت در مسایل سیاسی بی‌طرفند. در حالی که اسناد بسیار زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد  چارلز برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود لابی‌گری می‌کند.

گراهام اسمیت رییس اجرایی حزب جمهوری می‌گوید: «این که چارلز با دولت لابی‌گری می‌کند یک راز برملا شده است. مردم حق دارند بدانند که آیا این لابی‌گری به منظور تاثیرگذاری و نفوذ در سیاست است یا خیر؟»


همچنین در برنامه مناظره شامگاهی پرس تی‌وی در ۱۸ اکتبر، جورج گالوی نماینده پارلمان و موسس حزب احترام در انگلیس، اقدام دولت انگلیس در ممنوع کردن دسترسی عموم به نامه‌های چارلز به وزیران دولت را محکوم کرد.
برچسب ها: بین الملل ، انگلیس ، سلطنت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.