سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

ميزان قاچاق كالا از مرز هاي خراسان رضوی حدود صفر درصد است

جانشين رييس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز خراسان رضوی گفت: به همت دستگاه هاي عضو كميسيون، ميزان قاچاق كالا از مرز هاي استان به صفر درصد نزديك شده است و كشفيات موجود مربوط به كالا هايي ست كه از ساير مبادي، وارد كشور و سپس وارد خراسان رضوي مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد غفاری در ديدار اعضاي كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز خراسان رضوی با امام جمعه مشهد

ضمن ارايه گزارشي از عملكرد اين كميسيون طي شش ماه گذشته بر عزم جدي دستگاه هاي امنيتي و انتظامي براي مقابله با قاچاقچيان تاكيد كرد.

معاون سياسي امنيتي استانداري خراسان رضوي در خصوص مشکلات حوزه تولید گفت: پایین تر بودن کیفیت برخی تولیدات داخلی نسبت به مشابه خارجی, بالا بودن هزينه هاي توليد، تبليغ كالاهاي خارجي، وجود برخي عناصر فساد در سيستم اداري، ويژه خواري و رانت خواري از جمله مواردي ست كه درنهايت اقبال مصرف كننده نسبت به كالاهاي خارجي را موجب مي شود.

وی با اشاره به تشکیل سه کمیته برای مقابله موثر با قاچاق گفت: کمیته هاپیشگیری, اطلاعات و عملیات و فرهنگ سازی با تلاش های بی وقفه خود, نقش چشمگیری در کاهش این پدیده شوم در استان داشته اند.

جانشين رييس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز خراسان رضوی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری به بازرسی از هزار و 100 واحد صنفی اشاره و اضافه کرد: اجرای دو طرح ایران کد و شبنم به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

غفاری با تقدیر از تلاش صدا و سیما و سایر رسانه های استان در حوزه فرهنگ سازی اظهار داشت: این اقدامات موجب کسب رتبه نخست کمیته فرهنگ سازی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در کشور شد.

وی متلاشی شدن 22 باند قاچاق را از جمله دستاوردهای کمیته اطلاعات و عملیات دانست و گفت: در مدت یاد شده هزار و 957 پرونده قاچاق در تعزیرات و گمرکات استان رسیدگی شد.

عفاری ارزش ریالی کالاهای کشف شده را 271 میلیارد ریال اعلام و خاطر نشان کرد: تاکنون هفت میلیارد و 100 میلیون ریال جریمه وصول شده است.

امام جمعه مشهد نيز در اين ديدار ضمن تاكيد بر ايفاي نقش موثر دستگاه هاي اطلاعاتی و امنيتي و حمايت دستگاه قضا براي مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: از نيروي انتظامي به عنوان محور اقتدار نظام انتظار مي رود تا نظارت خود بر بازارهای مصرف کالاهای قاچاق را تشديد کند.

آيت الله سيد احمد علم الهدي افزود: بالا بردن هزينه قاچاق و در نظر گرفتن جرايم سنگين براي قاچاقچيان، كاهش روز افزون قاچاق كالا به استان را موجب خواهد شد.

وی با اشاره به اين كه مشهد به دليل تردد سالانه حدود 30 ميليون زاير و گردشگر يكي از بزرگ ترين بازارهاي مصرفي كشور محسوب مي شود؛ گفت: همين مسئله انگيزه قاچاقچيان براي تبديل خراسان رضوي به بازار مصرف كالاهاي قاچاق را دو چندان كرده است. /س 


برچسب ها: قاچاق ، کالا ، مرز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.