سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

كودكان پر خطرترین گروه سنی در بروز مسمومیت ها

كودكان یك تا شش ساله پر خطرترین گروه سنی از نظر بروز مسمومیت ها هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، كارشناس مسئول اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی گفت: كودكان خردسال ممكن است هر چیزی را به دهان ببرند كه این عمل بخشی از آموزش و درك این گروه سنی از محیط اطرافشان می باشد.

اسكندری افزود: والدین حتی الامكان سعی كنند داروهای خود را درمقابل چشمان كودكان مصرف نكنند، چرا كه كودكان از رفتار بزرگسالان تقلید می كنند و ممكن است در فرصتی داروها را مصرف كنند.

وی تصریح كرد: والدین برای اجتناب از بروز مسمومیت های احتمالی كودكان آنها را از مناطقی از خانه كه رنگ‌پوسته ‌شده دارد یا چیزهای قابل‌جویدن كه با رنگ‌های سربی پوشیده شده‌‌اند، مصون نگه دارند.

مسئول اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی گفت: والدین باید مواد شیمیایی، فراورده‌های پاك‌كننده یا داروها را به طور ایمن در جایی كه كودك به آنها دسترسی ندارد، نگهداری كنند.

وی در ادامه با بیان اینكه بسیاری از گیاهان و گلهای آپارتمانی مانند خرزهره و دیفن باخیا، سمی هستند افزود: تماس پوست با آنها و یا به دهان بردن آنها به مسمومیت منجر می شود.

اسکندری خاطر نشان كرد: هنگام بروز مسائل و مشكلات خانوادگی نیز بیشتر مراقب كودكان باشید كه در این شرایط كودكان در برابر حوادث و مسمومیت های اتفاقی آسیب پذیرترند./س

برچسب ها: کودک ، پرخطر ، مسمومیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.