سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی سرپیچی از دستور سرمربی؛

فرگوسن: به حساب فردیناند می رسم!

سرمربی شیاطین سرخ اعلام کرد: سرپیچی فردیناند از پوشیدن پیراهن مخصوص مبارزه علیه نژاد پرستی در فوتبال برایش بسیار گران تمام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری رویترز در سال 1993 میلادی کچینی با شعار نژاد پرستی را از فوتبال بیرون بیاندازیم در براه افتاد که چهار سال پس از آن و در سال 1997 میلادی به صورت مؤسسه ای که بر ضد نژاد پرستی در ورزش در سطحی وسیع فعالیت می کرد درآمد، این مؤسسه رسمی را بنیان گذاری کرد در سال 2001، هفته ای در تقویم ورزشی این مؤسسه به نام هفته اقدام علیه نژاد پرستی در فوتبال به طور رسمی نامگذاری شد در فصل 12-2011 نیز بودجه ای بالغ بر 500 هزار پوند به همین منظور اختصاص یافت.

فرگوسن در دیدار گذشته تیمش مقابل تیم ردینگ تصمیم گرفت که تمامی بازیکنانش پیراهنی با شعار این کمپین را بر تن کنند و به زمین بروند اما ریو فردیناند و جانسون رابرتز از این تصمیم سرپیچی کردند و برخلاف دیگر بازیکنان، از پوشیدن این پیراهن سر باز زدند.

این دو بازیکن در اعتراض به کمی اقدامات صورت گرفته بر علیه نژاد پرستی در فوتبال، از پوشیدن این پیراهن ها امتناع کردند.

فرگوسن در ارتباط با تصمیم گرفته شده توسط فردیناند گفت: این کار او مرا شرمنده و ناامید کرد این در حالی است که سرمربی تیم فوتبال از تصمیم رابرتز حمایت کرد و گفت: من 100 درصد از او حمایت می کنم او دلایل خوبی برای انجام این کار داشت او می خواست نظر خود را ابراز کند.

ما روز جمعه در این ارتباط با او صحبت کردم او آنرا قبول کردم، هفته مبارزه با نژاد پرستی در فوتبال از پنجشنبه آغاز شده و تا 8 روز دیگر ادامه خواهد داشت یکی از اعضای ارشد این مؤسسه در ارتباط با اقدام رابرتز فردیناند گفت: بازیکنی با شهرت فردیناند این عمل را انجام می دهد که توجه عموم را به این موضوع جلب کند چراکه این موضوع همیشه در فوتبال مخفی شده و کنار گذاشته شده است.

گفتنی است، فردیناندو رابرتز در اعتراض به دادگاهی که جان تری را از اتهامات اهانت نژاد پرستانه نسبت به برادر فردیناند، آنتون فردیناند تبرئه کرده بود این تصمیم را گرفته اند./آق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.