سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران/

آمادگی 86اکیپ دامپزشکی در مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: 86 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی مازندران در امر نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی عرضه شده در ایام عید سعید قربان فعال هستند.

مختاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران از استقرار اکیپ‌های دامپزشکی در میدان‌های عرضه دام زنده برای نظارت بر عرضه دام‌های قربانی در ایام عید سعید قربان خبر دادو افزود: در عید قربان امسال نیز نظارت بهداشتی دامپزشکی در ارتباط با دام‌های کشتاری در ایام عید سعید قربان اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد:خریداران دام‌های قربانی می‌توانند با مراجعه به اکیپ‌های مستقر در میدان‌های عرضه دام از سلامت دام خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه این اقدام در راستای پیشگیری از بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان است گفت: رعایت نکردن مسایل بهداشتی و به‌ویژه کشتار دام در منازل و معابر می‌تواند احتمال بروز برخی از این بیماری‌ها از جمله تب مالت و سیاه‌زخم (شاربن)، تب کریمه‌کنگو و ... را افزایش دهد.

مختاری گفت: با هدف جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام و خطرات ناشی از کشتار غیرمجاز دام‌ها تلاش شبکه‌های دامپزشکی بر این است تا کشتار دام‌های قربانی در کشتارگاه‌های دام صورت می‌گیرد.

به گفته وی همه کشتارگاه‌های دام استان در روز عید سعید قربان آماده ارائه خدمات هستند و از شهروندان می‌خواهیم تا به منظور رعایت مسائل بهداشتی و زیست محیطی دام خود را برای قربانی به کشتارگاه انتقال و پس از تایید بهداشتی لاشه توسط بازرسین بهداشتی گوشت و تایید ذبح اسلامی توسط روحانی ناظر شرعی مستقر در کشتارگاه نسبت به استفاده آن اقدام کنند./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.