سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

نشست آشنایی با فرصت های تجاری قرقیزستان در قم برگزار شد

نشست آشنایی با فرصت های تجاری قرقیزستان عصر یکشنبه با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، جمعی از تجار و بازرگانان و سفیر تهران در بیشکک برگزار شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، یونس عالی پوردر این نشست گفت: ایجاد مناسبات تجاری بین استان قم و بیش از 40 کشور جهان را از دو سال پیش آغاز کرده ایم و در این زمینه رشد قابل توجهی در صادرات داشته ایم.
یونس عالی پور ابراز داشت: باید صادرات استان قم با آسیای میانه و کشورهای منطقه قفقاز را افزایش دهیم و امیدواریم با برنامه های سفیر جدید ایران در قرقیزستان بتوانیم مناسبات تجاری استان را با این کشور گسترش دهیم.
وی از رشد 32 درصدی ارزش صادرات استان قم در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال 90 خبر داد و افزود: ارزش صادرات استان قم در شش ماهه نخست سال 90 بالغ بر 65 میلیون دلار بوده است که این رقم در مدت مشابه در سال جاری به 86 میلیون دلار رسیده است.
وی ابراز داشت: عراق، افغانستان،قزاقستان، ازبکستان ، ترکیه ، آذربایجان، امارات متحده عربی، ترکمنستان، تاجیکستان و گرجستان ده کشور اول بازار هدف استان قم در شش ماهه اول سال 91 بوده اند.
در این نشست هم چنین علی نجفی سفیر ایران در کشور قرقیزستان توضیحاتی را در مورد قابلیت های تجاری این کشور و راهکارهای توسعه مناسبات تجاری استان قم با قرقیزستان ارایه کرد./س
برچسب ها: قم ، نشست ، فرصتهای تجاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.