سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

خرمای ایران جایگاه مناسبی در دنیا ندارد

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان گفت: با وجود کیفیت بالای خرمای تولیدی ایران، این محصول در دنیا جایگاه مناسبی ندارد که باید برای ارتقای آن تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛اسماعیل عامری گلستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خرمای تولید شده در ایران به خصوص در استان خوزستان به علت شرایط خاص آب و هوایی و اقلیمی از کیفیت و طعم مناسبی برخوردار است ولی در سالهای گذشته به شدت ارتقای سطح تولید، فرآوری و فروش آن مورد بی توجهی قرار گرفته است.
وی استان خوزستان را قطب تولید خرما و خارک در کشور و شاید هم منطقه دانست و افزود: سالانه 160 هزار تن خرما در خوزستان تولید می‌شود. این تولیدات می تواند در اشتغال، اقتصاد و صنعت در استان تاثیرگذار باشد بنابراین باید اهمیت بیشتری به این ماده غذایی داده شود تا تحولی که در صنعت خرما انتظار داریم، رخ دهد.
 
عامری گلستان تصریح کرد: از 30 سال قبل تاکنون که شاهد تحول در بسته بندی انواع محصولات هستیم، کار خاصی در این زمینه برای فروش و صادرات خرما در خوزستان صورت نگرفته که این موضوع اصلی ترین دلیل بی توجهی بی خرمای تولید ایران و خوزستان است.
 
معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان تاکید کرد: زیبایی یک بسته بندی مناسب یکی از عوامل مهم فروش خرما به شمار می رود این در حالی است که در کل کشور بسته بندی شیک و زیبا برای محصول خرما در کشور وجود ندارد./س
برچسب ها: خرما ، ماسب ، دنیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.