سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساختمان يک شبکه تلويزيوني در بنغازي هدف حمله تظاهرکنندگان قرار گرفت

دهها تظاهرکننده ديشب چندین ساختمان متعلق به یک شبکه تلویزیونی خصوصی را در بنغازی در شرق لیبی در اعتراض به اقدام این شبکه به پخش تصاویری از درگیری ها در بنی ولید غارت کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهرکنندگان که نام قبیله ورفله را که اعضای آن در بنی ولید زندگی می کنند، فریاد می زدند، به ساختمان های شبکه تلویزیونی لیبیا الحره حمله و آنها را غارت کردند و سپس یکی از دفاتر این تلویزیون را به آتش کشیدند؛ این در حالی بود که یکی از کارکنان این شبکه تلویزیونی به شدت مورد حمله مهاجمین قرار گرفت ولی بقیه کارکنان فرار کردند.
اندکی پس از حمله این افراد، پخش برنامه های این شبکه تلویزیونی نیز قطع شد.
تظاهرکنندگان به این موضوع که شبکه مزبور خبر دستگیری خمیس، یکی از پسران قذافی را در بنی ولید اعلام کرده تا حمله نیروهای سابق مخالف قذافی را به این شهر توجیه کند، اعتراض داشتند. دولت جدید لیبی می گوید هنوز تعداد زیادی از طرفداران رژیم سابق در بنی ولید پناه گرفته اند.
پس از حمله نیروهای دولتی و شبه نظامیان سابق به بنی ولید و اعلام شدن خبر دستگیری خمیس قذافی و موسی ابراهیم، سخنگوی پیشین معمر قذافی، دهها تن از ساکنان بنی ولید در مقابل ساختمان کنگره ملی در طرابلس پایتخت این کشور تظاهرات و گلوله باران بنی ولید و پخش اخبار دروغ توسط مسئولان برای توجیه حمله و کشتار در آن شهر را محکوم کردند.
ماموران امنیتی نیز برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در طرابلس تیر هوایی شلیک کردند.
این تظاهرات در دومین روز درگیری های شدید میان نیروهای دولتی و گروه های مسلح در بنی ولید برگزار شد.
دهها خانوار روز یکشنبه با خودروهای خود شهر بنی ولید را از ترس خشونت ها ترک کردند. بنی ولید در یکصد و هشتاد و پنج کیلومتری طرابلس واقع شده است و یکصد هزار نفر جمعیت دارد.
دولت لیبی بر این باور است که به پناهگاهی برای تعداد زیادی از مجرمان مخالف با انقلاب در لیبی بدل شده است و این در حالی است که ساکنان بنی ولید هم شبه نظامیان شهر همجوار یعنی مصراته را به تلاش برای تحریک مقامات به حمله به بنی ولید متهم می کنند. ساکنان این دو شهر از زمان های دور با یکدیگر در رقابت بوده اند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.